
I když jsem se letos poprvé zúčastnil kompletního Dakaru a závod byl pro mne obrovským zážitkem, který mne prostoupil od hlavy k patě, a i když jsem těch dojmů stále plný a už nyní přemýšlím, co udělat pro to, abych byl příště znovu u toho, nemohu se při srovnání letošní trasy i průběhu Dakaru s lety minulými ubránit dojmu, že letošní ročník nebyl ničím výjimečný.
|

29. ročník Rallye Dakar už je minulostí. V neděli se u Růžového jezera poblíž senegalského hlavního města odehrávala každoroční show, při které všichni soutěžící, kromě těch v těžkých kamiónech, najíždí na cílovou rampu, kde z každého okamžitě spadne únava z tisíců kilometrů nejtěžší rallye světa.

Ročník 2007 Rallye Dakar je v tuto chvíli již minulostí. Motory dnes zazněly naposledy, ceny pro vítěze jsou rozdány. V myslích nás všech, kteří jsme se postavili na start 29. ročníku nejtěžší rallye na světě, však vzpomínky na tento závod zůstanou navždy. Je nám líto všech těch, kteří neměli tu možnost spatřit cíl. V případě Dakaru si člověk nemůže být jistý ničím.

Noc v Tambakundě jsme strávili za zvuků bubnů. Zpočátku exotický zvuk se časem oposlouchal a tak někteří raději zvolili špunty do uší. V bezprostřední blízkosti bivaku vyrostla u příležitosti rallye menší tržnice. V průběhu odpoledne i večera jsme vídali závodníky, jak nosí nejrůznější dárkové předměty. Když jsme dokončili práce na autě, tak jsem se tam vypravil podívat.

Protože žádný souboj se nevzdává před koncem, Loprais Tatra Team získává díky Aleši Lopraisovi po drtivém a napínavém finiši celkový bronz, to vše ve svém premiérovém startu na nejtěžší rallye světa. Aleš tak pro Tatru získává medailové umístění po čtyřech letech a vrací značku TATRA zpět na samotný piedestal a příčky, kam ostatně Tatra vždy patřila.

Tak poslušně hlásím milý národe, že úkol byl splněn a Česká republika měla u Růžového jezera opět po mnoha letech auto v kategorii osobních vozů na cílové rampě!
|

Poslední etapa dává možnost získat několik vteřin, nebo dokonce i jedno, dvě místa v celkovém pořadí. Ačkoliv tato poslední etapa dává každému šanci stát se hrdinou dne, největší význam speciálky Lake Rose je někde jinde. Rozhodně je to konec velkého dobrodružství, které začalo v Lisabonu. A překonání překážek na dlouhé cestě si zaslouží na závěr alespoň fotografii.

Etapa z Kayes do Tambacoundy zavedla soutěžní peloton na území posledního státu, Senegalu, a byla svědkem historické události v podobě prvního etapového vítězství pro Aleše Lopraise. Aleš se tak stává po svém strýci Karlovi, Vlastimilu Buchtyárovi, Otovi Měřínském, Tomáši Tomečkovi a Andrém De Azevedovi šestým tatrovákem, který okusil sladkou chuť vítězství na Rallye Dakar.

Včerejší zpráva k Vám směřovala z Mali, dnes již stojíme v bivaku v Senegalu. Posádky obou Tater Letka Racing teamu dnes absolvovaly náročnou etapu z Kayes do Tambacundy. Po dojetí jsme se jednoznačně shodli na tom, že to byla asi nejtěžší etapa letošního ročníku Rallye Dakar 2007. Azevedova Tatra dojela na pátém místě a v průběžném pořadí figuruje na stejné příčce.

Už jen pomyslný krůček stačí našemu týmu k dokončení náročné rallye Dakar 2007. Bohužel právě ten poslední krůček bývá občas obtížnější než všechny ty předchozí. Věříme však, že poslední měřenou etapu z Tambacoundy do Dakaru zvládneme. Měří téměř 575 km a z toho tvoří speciálka 226 km.

Obvykle se říká, že soutěž končí, když se podaří překročit senegalské hranice. Ale to by jste nemohli počítat se spoustou situací na trati od hranic až do posledního dne, které mohou změnit celkové pořadí. Ti soutěžící, kteří zvládli předposlední etapu v r.2006, už znají, jak je snadné chytit nějakou ztrátu a jak lze snadno ztratit orientaci.
|
|