 Jsou dvě hodiny ráno a já se taky přidávám s krátkým pozdravem. Myslel jsem si, že doženu svůj psací deficit včera o dni volna, ale nakonec jsme jej všichni strávili prací na autech až skoro do jedenácté hodiny. My jsme na našem autě kromě tlumičů a pneumatik měnili také komplet brzdové obložení a to přece jen chvíli trvá.
|
 Posádky obou Tater Letka Racing Teamu Vás zdraví z cíle 8. etapy Rallye Dakar 2007 - letiště poblíž města Tichit. Pokud byste chtěli vidět naši polohu na mapě, tak vězte že GPS koordináty naší polohy jsou: 18° 26´ 21.5" N a 9° 29´ 34.9" W
 Volný den jsme strávili v bivaku v Ataru v blízkosti našich autíček. Pod pojmem volný den si však rozhodně nepředstavujte nějaké bujaré oslavy nebo prohlídku čehokoliv. Na seznamu věcí, které je třeba udělat, jsme měli množství plánovaných kontrol a výměn.
 Překonat tuto velkou plochu pouště bude problém. Setkáme se opět s jedním klasickým projevem Dakaru, který se při této příležitosti projevil ještě ve větší míře. Orientačních bodů je mimořádně málo, jsou daleko od sebe a tudíž i nejlepší navigátoři mají problém je najít. A něco pro povzbuzení: plán B obsahuje vybírat správnou trať ze stop pneumatik. Dosáhnout cíl Nema ještě za světla je vítězství nad sebou samým a těm, kteří dojedou po soumraku, tak těm se zdá, že vše trvá dvakrát déle.
Již nikdy vidět stejné barvy materiálů, již nikdy tak vysoké zatížení. Po opuštění Sahary a velkého množství dun dojde k znatelnému zvýšení průměrné rychlosti. A na savaně už je možno odhodit lopaty a kazetové desky. Ale pozor, po návštěvě Timbuktu ještě jednou výjezd do Mauretánie.
 Tato speciálka má několik stránek. Směr je často špatně značen, na začátku je trať kamenitá a pak fandové dostanou velký příděl písku. Soutěžící budou věnovat největší pozornost nalezení oásy. Poslední část etapy nemá žádné skryté záludnosti, právě tak dlouho, jak ještě stačí mít oči otevřené. Scenérie trati, která čeká na soutěžící, stojí ale za to. Doprovodná vozidla nejsou v Tichitu povolena.
 V sobotu, jak jistě víte je na Dakaru den volna a tak všichni co mají ruce opravují co se dá, všichni dohání zameškané. Mezi nimi taky novináři dodělávají resty a posílají a píší a nahrávají ostošest. A mezi nimi i já, dodělávám, co jsem dosud nestihl. A tak v osm večer ulehám a chystám se odpočinout. Když něco kolem půlnoci přijde mail. A ten si musíte přečíst!!! Co nejdřív! A tak sedám k notebooku a ....
|
 Během sedmé etapy ze Zoueratu do Ataru startovaly poprvé osobní automobily a kamiony pohromadě, tradičně podle časů z předchozího dne a v půlminutových intervalech (první desítka startuje po dvou minutách, druhá po minutě). Dobrou zprávou pro příznivce Letka Racing Teamu je to, že obě naše Tatry dojely v první desítce.
 Program etapy je téměř na celý den, necelých 600 km. Asi není nikdo, kdo by nebyl zaujat touto tratí, jejími terénními úseky a dunami. Zde můžete na vlastní kůži poznat, co to znamená „přechod pouště“. A také zde může dojít k podstatným změnám v pořadí. Po šesti dnech ti soutěžící, co se nedokázali vyrovnat s s problémy, tak začínají pociťovat únavu. Ale tyto chvilky únavy mohou přijít velmi draho. Každý se těší na tolik potřebný den odpočinku.
 Ještě krátce k pobytu v Tan Tanu. Noční písečná bouře napáchala poměrně velké škody v bivaku, kde srovnala se zemí zázemí pro účastníky rallye. Bivakem celou noc létalo všechno možné.
 Zdá se mi, že zběsilost si začíná vybírat své oběti. Nečekal jsem, že zrovna Čagin by sám sebe takto vyfauloval jako první, spíše jsem očekával, že si na honu na Čagina ostatní vylámou zuby. Ale stalo se, sekvence nakopávacích vln jsou vždycky zrádné, sám si to pamatuji ze své havárie na Dakaru 2003.
 Do Mauretánie vchází Dakar tradičně přes obranný val na hranicích s Marokem. Jednou za rok se tato hranice poruší, aby mohl soutěžní konvoj projet. Nejinak tomu bylo i letos. Náš press car vyjel už v půl sedmé, aby mohl zdárně překonat 414 km dlouhou spojovačku na start speciální etapy u osady Bir Morgrein. Byly to zároveň poslední marocké kilometry na asfaltu.
|
|