 Dnešek se nesl v poklidném duchu. Na doporučení francouzského Ministerstva zahraničních věcí totiž ředitel soutěže Etienne Lavigne zrušil etapu z Tombouctou do Némy. Namísto toho jsme absolvovali pouze přejezd z Némy do Ayoun el Atrous (281 km). V průběhu spojovací etapy jsme měli dost času na to, vnímat okolní krajinu.
|
 Volkswagen team ukončil 10. etapu 29. Rallye Dakar na 3. a 5. místě. Mark Miller / Ralph Pitchford (USA / Jižní Afrika) jsou v celkovém hodnocení Dakaru šestí a tudíž nejlepší piloti Volkswagenu. Třetí pozice jim zajistila jejich nejlepší osobní výkon. Sainz (ESP) / Perin (FRA) skončili pátí.
 Máca opět volal satelitním telefonem, zapůjčeným Jardou Katriňákem a konstatoval, že ráno byl docela v pohodě a na dnešní etapu se docela těšil. „Speciál“ se jel celý na písku a tak těch 366 kilometrů bylo docela dlouhých.
 Posádky obou Tater Letka Racing Teamu se opět hlásí z mauretánské pouště. Podobně jako včera stojíme v letištním bivaku poblíž města Néma.
Dnešní etapa se jela z Némy do Némy a měřila celkem 400 kilometrů. Rychlé pískové a udusané cesty nás vedly již o něco zelenějším terénem.
 Ministerstvo zahraničních věcí vydalo důrazné negativní doporučení týkající se 10-té a 11-té etapy. Organizátoři soutěže se rozhodli řídit se doporučením ministerstva a proto došlo ke změně etap. Z bezpečnostních důvodů se soutěžní konvoj přesune spojovací etapou z Némy do 280 km vzdáleného Ayoun. Účastníci tak získají další původně neplánováný den volna. Snad budou mít po přesunu dost času zregenerovat své síly i techniku.
 Po úmorných dvou etapách, kdy jsme startovali až ze samého konce startovního pole jsme dnes ráno konečně opět vyráželi na trať z umístění v předchozí etapě, tedy z cca 50.místa. Dojeli jsme sice v předchozí etapě čtyřicátí, ale nyní se již startuje společně i s kamióny, které jsou schopny zasáhnout hluboko do absolutního pořadí.
|
 Po dni volna v Ataru se cesty našich týmových vozidel rozdělily. Zatímco Aleš s Petrem bojovali na trati dvou speciálů, od nichž už znáte výsledky, naše press posádka s Karlem za volantem i šestikolka Babča se všemi mechaniky se vydaly na dlouhou spojovací pouť přes Nouakchott a Kiffu do Nemy. Úmorná a monotónní pouť, dlouhá 1522 km, byla pro nás skoro nekonečná, ale přesto jsme ještě dokázali zastihnout soutěžní posádky na startu speciálu do Tichitu i před cílem dnešní speciálky sem do Nemy.
 Francouzské Ministerstvo zahraničních věcí doporučilo změnu trasy mezi 10. a 11. etapou (Néma - Timbuktu a Timbuktu - Néma na území Mauretánie a Mali). Důvodem byly obavy z možného teroristického útoku. Organizátoři se rozhodli zrušit trasu dvou zmíněných etap a místo nich se pojede okolo Némy okruh dlouhý 400 km, z toho měřených 376 km.
 9. etapa se jela z Tichitu do Némy a měřila 497 kilometrů. Rychlé pískové a šotolinové úseky se střídaly s pomalými kamenitými pasážemi, velbloudí trávou a malými dunami. Trať byla místy velmi rozbitá, což bylo tentokrát v sedačkách hodně cítit. Po projetí cílem jsme byli rádi, že to už máme za sebou.
 Po sedmi velmi náročných etapách se dostali do dne volna pouze čtyři čeští jezdci v kategorii motocyklů a dva kamiony. Ze závodu již odstoupil Pavel Kubíček a Dušan Randýsek oba KM Racing a motocykl Suzuki, Petr Jerie se speciálem Buggy, Martin Macík s kamionem Liaz.
 Naštěstí my jsme tímto sítem prošli bez ztráty květinky… Náročné etapy, které měly navíc „kouzlo“ toho, že mezi nimi nebyl servis, jsou za námi a my jsme stále ve hře! Zdá se to možná málo, ale když míjíte v nekonečných pískách Volkswageny do té doby vedoucího Giniela De Villierse či hned za ním jedoucího „el Matadora“ Carlose Sainze a dalších a dalších, je to víc než dost…
|
|