Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY Dakar 2007

Po dobu 11. etapy se nic zvláštního nestalo

ImageDnešek se nesl v poklidném duchu. Na doporučení francouzského Ministerstva zahraničních věcí totiž ředitel soutěže Etienne Lavigne zrušil etapu z Tombouctou do Némy. Namísto toho jsme absolvovali pouze přejezd z Némy do Ayoun el Atrous (281 km). V průběhu spojovací etapy jsme měli dost času na to, vnímat okolní krajinu.

Volkaswagen team po 10.etapě

ImageVolkswagen team ukončil 10. etapu 29. Rallye Dakar na 3. a 5. místě. Mark Miller / Ralph Pitchford (USA / Jižní Afrika) jsou v celkovém hodnocení Dakaru šestí a tudíž nejlepší piloti Volkswagenu. Třetí pozice jim zajistila jejich nejlepší osobní výkon. Sainz (ESP) / Perin (FRA) skončili pátí.

Martin Macek pokračuje v aktuálních informacích

ImageMáca opět volal satelitním telefonem, zapůjčeným Jardou Katriňákem a konstatoval, že ráno byl docela v pohodě a na dnešní etapu se docela těšil. „Speciál“ se jel celý na písku a tak těch 366 kilometrů bylo docela dlouhých.

10. etapa - jako na horské dráze

ImagePosádky obou Tater Letka Racing Teamu se opět hlásí z mauretánské pouště. Podobně jako včera stojíme v letištním bivaku poblíž města Néma. Dnešní etapa se jela z Némy do Némy a měřila celkem 400 kilometrů. Rychlé pískové a udusané cesty nás vedly již o něco zelenějším terénem.

11.etapa Néma - Ayoun zrušena

ImageMinisterstvo zahraničních věcí vydalo důrazné negativní doporučení týkající se 10-té a 11-té etapy. Organizátoři soutěže se rozhodli řídit se doporučením ministerstva a proto došlo ke změně etap. Z bezpečnostních důvodů se soutěžní konvoj přesune spojovací etapou z Némy do 280 km vzdáleného Ayoun. Účastníci tak získají další původně neplánováný den volna. Snad budou mít po přesunu dost času zregenerovat své síly i techniku.

Zase v tempu…

ImagePo úmorných dvou etapách, kdy jsme startovali až ze samého konce startovního pole jsme dnes ráno konečně opět vyráželi na trať z umístění v předchozí etapě, tedy z cca 50.místa. Dojeli jsme sice v předchozí etapě čtyřicátí, ale nyní se již startuje společně i s kamióny, které jsou schopny zasáhnout hluboko do absolutního pořadí.

Maratónská sekce z Ataru do Nemy se Aleši Lopraisovi vydařila

ImagePo dni volna v Ataru se cesty našich týmových vozidel rozdělily. Zatímco Aleš s Petrem bojovali na trati dvou speciálů, od nichž už znáte výsledky, naše press posádka s Karlem za volantem i šestikolka Babča se všemi mechaniky se vydaly na dlouhou spojovací pouť přes Nouakchott a Kiffu do Nemy. Úmorná a monotónní pouť, dlouhá 1522 km, byla pro nás skoro nekonečná, ale přesto jsme ještě dokázali zastihnout soutěžní posádky na startu speciálu do Tichitu i před cílem dnešní speciálky sem do Nemy.

10.etapa - popis a výsledky Néma - Néma

ImageFrancouzské Ministerstvo zahraničních věcí doporučilo změnu trasy mezi 10. a 11. etapou (Néma - Timbuktu a Timbuktu - Néma na území Mauretánie a Mali). Důvodem byly obavy z možného teroristického útoku. Organizátoři se rozhodli zrušit trasu dvou zmíněných etap a místo nich se pojede okolo Némy okruh dlouhý 400 km, z toho měřených 376 km.

9. etapa - hlavně, že to máme za sebou

Image9. etapa se jela z Tichitu do Némy a měřila 497 kilometrů. Rychlé pískové a šotolinové úseky se střídaly s pomalými kamenitými pasážemi, velbloudí trávou a malými dunami. Trať byla místy velmi rozbitá, což bylo tentokrát v sedačkách hodně cítit. Po projetí cílem jsme byli rádi, že to už máme za sebou.

Den volna očima Vierky Kaštanové

ImagePo sedmi velmi náročných etapách se dostali do dne volna pouze čtyři čeští jezdci v kategorii motocyklů a dva kamiony. Ze závodu již odstoupil Pavel Kubíček a Dušan Randýsek oba KM Racing a motocykl Suzuki, Petr Jerie se speciálem Buggy, Martin Macík s kamionem Liaz.

Maratónské etapy oddělily zrno od plev!

ImageNaštěstí my jsme tímto sítem prošli bez ztráty květinky… Náročné etapy, které měly navíc „kouzlo“ toho, že mezi nimi nebyl servis, jsou za námi a my jsme stále ve hře! Zdá se to možná málo, ale když míjíte v nekonečných pískách Volkswageny do té doby vedoucího Giniela De Villierse či hned za ním jedoucího „el Matadora“ Carlose Sainze a dalších a dalších, je to víc než dost…
Více článků...