 Blíží se další ročník slavné dálkové soutěže známé mezi širokou veřejností jako Rallye Paříž Dakar. Již 29. ročník se ale opět vyhne startu ve Francii, přejímky i start se budou opět konat v portugalském Lisabonu, takže oficiální název soutěže zní "Euromilhões Dakar: 2007 Edition ".
|
 Pět ostrých dnů zátěžových testů v pouštních podmínkách má za sebou Loprais Tatra Team. Během uplynulého týdne se na testování vydala „ostrá“ závodní Tatra 815 4x4 se soutěžní posádkou Aleš Loprais a Petr Gilar, a také doprovodný karavan se zajímavou čtyřkolkou Kymco, vedený manažerem týmu Milanem Lopraisem, kterého doplnil syn Milan.
 Portugalská amazonka mezi dakarskými truckery stane na startu nejtěžšího maratonu i v roce 2007, a znovu jako příslušnice těžké vozby. Po loňském neúspěchu, kdy došlo ke zničení vozu po havárii, sice nezměnila barvy (i nadále ji budeme potkávat v zářivě oranžové), ale změna značky stála přinejmenším za krátký rozhovor. Renault Kerax byl vystřídán další dakarskou klasikou, vozem MAN řady L.
 Po devatenáct ročníků jsme vídali za volantem ostré závodní Tatry legendárního Karla Lopraise. Pro Dakar 2007 připravil Loprais Tatra Team svým fanouškům zajímavé překvapení v podobě startu omlazené posádky závodního vozu. Ale ani o start Karla Lopraise na jeho dvacátém Dakaru fandové nepřijdou, byť se odbude v nové, pro Karla možná nezvyklé, ale o to zajímavější roli.
 Snad čtvrtý rok za sebou musím na tomto místě napsat, že se na startu schází v kamionech největší konkurence v historii závodu. Po trošku planých nadějích, kdy do závodu Dakaru 2006 nebyla puštěna hned pětice vynikajících dafů, přichází konkurenční peklo znovu, a ještě umocněné na druhou.
 Na první pohled jako by se mnoho nezměnilo a namísto slibované revoluce nastala spíše pečlivá evoluce a cizelování toho, co už zafungovalo. Tým Martina Macíka uvidíme na startovní čáře Dakaru znovu, nikoli však se slibovaným speciálem zn. Fox, který je ovšem už dávno rozestavěn a jeho start nepovolily stále nezměněné technické předpisy. To ovšem neznamená, že tým nebude na Dakaru silnější než vloni.
|
 Mirek Zapletal byl opět testovat na Slovensku a tento víkend se chystá na závěrečný závod Maďarského mistráku.
Posádka Zapletal – Janáček se opět vydala do písku trénovat a zkoušet nové komponenty na svém voze Mitsubishi Pajero Di-D. Přestože je převodovka již bez větších problémů, testovaly se nové převodové poměry a také nastavení tlumičů.
 V pátek 20.10.2006 se v rámci příprav na rally Dakar 2007 konalo na slovenské Sahaře za účasti technologických a reklamních partnerů testování "modré" Livescore Tatry Letka racing týmu jedenáctinásobného účastníka rally Tomáše Tomečka.
 Modro-bílo-stříbrná Tatra tam už čekala v plné kráse. Byla ještě v barvách a úpravě, v jaké startovala na Rallye Orpi Maroc, ale mechanické části už byly připraveny pro Dakar 2007. Jak jsem se dozvěděl, v brzku ji čeká ještě výměna nástavby za novou, nižší a hlavně o dva metráky lehčí.
 Sedlčanský tým Martina Macíka se znovu chystá na Dakar, znovu s Liazkou a opět s vlastním doprovodným kamionem. Plánovaná výrazná evoluce se zatím nekoná, snad příští rok, ale příprava jistě ještě bude zajímavá.
 A začíná nám opět předdakarské období a s ním i další z dlouhé řady různých previews, to současné můžeme začít u kategorie automobilů, která slibuje více či méně vyrovnanou bitvu čtyř silných týmů.
|
|