 3. etapa nás zavedla do Maroka - absolvovali jsme 649 kilometrů z Nadoru do Er Rachidie (z toho 252 kilometrů rychlostní zkouška) především po kamenitých površích. Organizátoři i itinerář předem upozorňovali na náročný kamenitý terén, místy velmi rozbitý po nedávných deštích a složitou navigaci. Etapa, do které startovaly kamiony jako poslední, začínala na úzkých horských stezkách, kde bylo třeba pečlivě volit stopu.
|
 Začátek každé činnosti je vždy velmi důležitý a to zejména v navigaci. V první části speciálky je velmi mnoho navigačních úkolů. Je to skutečné bludiště na trati. A i když už budete mimo toto bludiště, nebude nikomu tolerován žádným pokles pozornosti. Ačkoliv se kamenitá trať zdá ideální pro dosažení vysoké rychlosti, tak hodně brodů vrátí soutěžící velmi rychle do reality. Dávejte na sebe pozor!
 Náš tým Offroadsport CZ je na Dakaru nováčkem a tak jsme museli a vlastně stále musíme bojovat o místo na slunci. Startovní číslo 457 nedává moc možností se protlačit dopředu, ale pomalu a jistě se nám to daří. První den jsme si museli tvrdě vydřít 76. pozici v náročné 120km dlouhé speciálce. Před námi startovalo nejen více jak 150 aut, ale také 250 motorek.
 Tento terén by mohl být vhodný terén pro treking nebo pro předkola mistroství světa v jízdě horských kol: buďte vítáni do hor. Trať je značně klikatá a povrch trati je velmi tvrdý. Řidiči musí zpomalit rychlost a to právě především pro případ, že trať zvlhne deštěm.
 Zdravím vás, tentokrát už nikoliv z tiskového střediska rallye, ale narychlo z internetové kavárny v přístavu Algericas, kam jsme dorazili po 440 km spojovací etapy z Portimao. Až do Sevilly jsme se na cestě vídali s posádkou našeho závodního vozu, nicméně soutěžící (auta i motocykly dnes absolvovaly další nepříjemnou etapu v horách) se přesunují o kus dál, do přístavu Malaga, odkud odjíždějí lodí do Nadoru. Asistenční a novinářské vozy naopak jedou do Afriky přes Algericas.
 2. etapa vedoucí z Portimao do Malagy (poslední etapa na území Evropy) byla pro kamiony pouze spojovací. Cesta proběhla bez problémů a na jejím konci jsme se nalodili na osmipalubový trajekt Mistrál, který nás přes noc převeze do Afriky. Do cíle nám tak k dnešku zbývá necelých 8.000 kilometrů.
|
 První etapa a první překvapení, přitom ještě v Evropě. Už je možno se setkat s pískem a přitom nemusíte jít po pláži. Start speciálky slibuje několik drobnějších nehod……..jde o předzvěst Afriky. Pak budou technici mít možnost utrhnout si pro sebe několik volných vteřin v zákrutách trasy, která vede přes lesy borovic a korkových dubů.
 Úvodní speciální test 29. ročníku Rallye Dakar nabídl divákům i účastníkům lahůdkový, více než 100 km dlouhý, okruh poblíž města Setúbal. Trať vedla po pobřeží a vyznačovala se hlubokým písčitým podložím a hustým porostem borovic, mezi kterými vedla.
 První etapa Rallye Dakar 2007 dokonale prověřila celé startovní pole. Pořadatelé na briefingu v předvečer závodu účastníky závodu upozorňovali na úzké cesty vedoucí skrz hustý jehličnatý porost, na měkký písek, na ostré zatáčky a nebezpečné kořeny. Alfou a omegou briefingu však byla samozřejmě bezpečnost - účastníků i diváků. Posádky obou našich vozů v sobotu 6.1. odstartovaly z historické přístavní části města - Belému do první etapy.
 Kdybyste se teď v Lisabonu někoho zeptali na to, co bude dělat večer, valná většina by řekla: jdu do Beléma.“ Starobylá přístavní čtvrť s krásným parkem poblíž historického kláštera Sv. Jeronýma hostí soutěž podruhé a zaujetí Portugalců pro tento sport dává vědět, že to nebyl špatný krok.
 Není pochyb o tom, že Lisabon propadl Dakaru. Motocykly, automobily, kamiony a nejrůznější další vozítka brázdily až do pátku 5.1. dnem i nocí ulice portugalského hlavního města. Centrum dění bylo přitom koncentrováno do historické přístavní části města - Belému. V bezprostředním sousedství centra soutěže, kde se mimo jiné nachází tiskové středisko a probíhají technické přejímky, bylo zřízeno i parc fermé, které se od středy 3.1. postupně plnilo závodními stroji, které již úspěšně absolvovaly administrativní i technickou přejímku.
|
|