Hans Stacey vyráží do boje o dakarské zlato
Hans Stacey se těší pověsti možná nejlepšího z holandských pilotů. Vizuálně se jeho vozy MAN TG-A nezměnily. Všechny prošly repasí, motor dostal více koní a lepší průběh točivého momentu (obvyklá slovní berlička pro jakékoliv úpravy, jejichž výsledkem je to, aby nikdo ze soupeřů nevěděl, jaký je vlastně výkon motoru – oficiální číslo říká, že 700 koní – pozn. aut.). Pokračuje spolupráce při vývoji tlumičů Fox.
Staceyho vozy MAN jsou jakýmsi zvláštním hybridem. Mnichovská značka se může pyšnit nejbohatší účastí ze všech značek na Dakaru, pro boj o zlato však nemá v portfoliu vlastní typ. Staceymu vyšel záměr homologovat upravený DAF svého strýce Jana de Rooye (totožný rám i nápravy Sisu se štítky MAN, stejně jako celková koncepce vozu s palivovou nádrží nad zadní nápravou) a kabinou a motorem MAN. Souhrnně se jedná o velmi konkurenceschopnou kombinaci, ale bude to letos stačit na avatgardní Ginafy de Rooye či na ambiciozní vozy stejné značky s hydraulickým pérováním? Jak srovnatelné budou výkony Hanse Bekxe s velmi podobnou konfigurací vozu DAF?
Do boje vyráží Stacey opět se dvěma vozy ostrými a jedním doprovodným v soutěži (tzv. rapid assistance). Stacey sám bude pilotovat vůz č. 1. Druhý ostrý MAN byl halasně ohlášen s Johannem Reifem za volantem, vítězem Dakaru 1997, Reif si měl dokonce přitáhnout i svého tradičního spolujezdce Pilchbauera. Bublina však splaskla a těsně před představením týmu bylo oznámeno, že účast Reifa padá. Nahradí jej Philippe Jacquot, Francouz, který byl už nachystán se svým menším MANem v soukromém týmu Lur O Dakar. Jacquot je poměrně zkušeným borcem, s průměrným elkovým Manem vyjel na Dakaru 2003 slušné šesté místo. O rok později jej ve výsledcích limitoval fakt, že dělal doprovod druhému týmovému vozu, pilotovanému jeho manželkou Veronique. Třetí MAN je zcela nový a tým kompletně přechází na techniku vozů TG-A. Bude jej pilotovat Němec Franz Echter s úkolem krýt v soutěži záda silnějším kolegům. Jeho vůz bude podstatně méně výkonný a bude mít servisní nástavbu.
Doprovod tvoří tradiční mamutí šestikolka MAN TG-A (již nebude pilotovaná bývalým motocyklistem Jimminkem, ten zběhl k týmu Van Deijne, v němž povede ostrý Ginaf M2223) a čtyřkolka MAN TG-A. Pětici kamionů doplňuje Volkswagen Touareg s mechaniky a novináři.
Jiří Vintr
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003)
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004)
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005)
(Všechny články v kategorii Euromilhões-Dakar 2006)
(Videa z Telefonica - Dakar 2003)
Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz
Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení< Předchozí | Další > |
---|