Z loga dakar.cz na rallye Dakar
David je závodník tělem i duší. Vždyť závodně se motoristickému sportu věnuje již od mládí a to už sedmnáctým rokem. Redakce Dakar.cz monitoruje jeho působení v dálkových soutěžích typu Baja a Cross Country již od samého počátku působení na mediální scéně.
David se stal symbolem českého portálu o Dakaru a jeho siluetu jezdce na motocyklu vídáte v našem logu od prvopočátku.
S tím úmyslem se mimo jiné i naše stránky vytvářely. Chtěli jsme, aby se David na Dakar dostal a pomáhali jsme tomuto projektu všemi našimi znalostmi a umem. Dnes, po 5-ti letech můžeme říct : „povedlo se nám to“. Jen za tu dobu co ho znám stál na startu např. Baja Vodafone Portugal 2002, nebo neméně náročné Baja Italia 2003. Co se týká jeho účasti v seriálu mistrovství světa FIA Cross Country, je bezpochyby do této chvíle nejdůležitější účast na UAE DEssert Challenge ve Spojených Arabských Emirátech a jeho krásné 11 místo absolutně a 2.místo ve třídě 660 marathon.
V letošní sezóně reprezentoval tým z Jiřetína, kdy v Mezinárodním mistrovství České republiky po velkých problémech s novým motocyklem APRILIA 550 skončil na 11. místě. Na start Dakaru se však již staví jako člen Motoklubu z Chrastavy a změnil i stroj a tím se stala osvědčená KTM 660 Rally. Za stejný klub jel letos např. Roman Michalík, který malinkatému klubu přinesl do vínku titul mistra Evropy v enduru. David má přinejmenším stejné ambice. Přivézt trofej z Dakaru se zatím mnoha jezdcům nepovedlo.
Dakaru se David nebojí. Jak sám říká, je to otázka především dobré psychické pohody a pak taky fyzička. O tu se staral již od počátku roku, kdy do zaměstnání denně dojížděl 35 km na kole. Jen mimochodem dodává, že dnes již dokáže tuto vzdálenost „střihnout“ za 60 minut. A to je trasa v neustálém stoupání.Takže se dá předpokládat, že „něco“ už v nohách má.
Jediné, čeho se snad bojí, je nedostatek spánku. V nejtěžších pasážích rallye totiž motorkáři vstávají a vyjíždějí již brzy ráno a dojezd do bivaku bývá hodně pozdě a pokud se ještě něco přihodí na trati, na samotný spánek dost času není.
Co se týká finančního zázemí, generálním sponzorem je Thermica Plus. Hlavním sponzorem je Metrostav. Dále společnost Laminoservis, výrobce celého kapotování, řetězy jsou od ČZ, výfuky jsou od Raas-mx.com, olej bude David používat Fuchs. Výplně pneumatik TYRE BALLS. Mezi další partnery, kteří Davida podporují vyjmenujeme, TRW- dodavatel brzdového a spojkového obložení. V neposlední řadě pak nesmíme opomenout společnost SOVA Liberec a samozřejmě již tradičně Davidův stálý partner METAFO.
Co se týká lidského zázemí, největší podíl na dotažení tohoto klukovského snu do reality má dakarská legenda Josef Kalina.
Ten je Davidovým osobním manažerem a pouze souhra okolností nedovolí, aby letos Davida osobně doprovázel na jeho nesmírně náročné cestě.
„Jemu patří největší poděkování a smeknutí všech klobouků co doma mám… Bez tohoto člověka bych nejenže nestál na startu v UAE, ale ani na této rally, Rally Dakar."
Pepík Kalina mi obětoval spousty svého času, dal mi nespočet rad a instrukcí a nemůžu žádnými slovy dostatečně vyjádřit svůj vděk za to, co všechno pro mě udělal. A ještě musím zdůraznit že je s ním velká legrace, která je při takto velmi psychicky náročných závodech hodně potřebná.
Doufám že tu zatraceně těžkou káru spolu potáhneme i v budoucích sezonách.
Pepo, děkuji….“, říká David.
Tomáš Uruba, Dakar.cz
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003)
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004)
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005)
(Všechny články v kategorii Euromilhões-Dakar 2006)
(Videa z Telefonica - Dakar 2003)
Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz
Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení< Předchozí | Další > |
---|