Get Adobe Flash player
Home DAKAR 2007 Jedeme a to je to hlavní

Jedeme a to je to hlavní

Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 
Image2. etapa vedoucí z Portimao do Malagy (poslední etapa na území Evropy) byla pro kamiony pouze spojovací. Cesta proběhla bez problémů a na jejím konci jsme se nalodili na osmipalubový trajekt Mistrál, který nás přes noc převeze do Afriky. Do cíle nám tak k dnešku zbývá necelých 8.000 kilometrů. Ještě něco k první rychlostní zkoušce.

Celé posádce se charakter rychlostní zkoušky velmi líbil. Tak trochu nám připomínal testovací polygon na Slovensku, kde jsme v průběhu roku absolvovali hned několik testů. V kritickém okamžiku rychlostní zkoušky okolo dvacátého kilometru, tedy v místě kde došlo k nárazu a poškození kloubového hřídele pravého předního kola jsme jeli stejnou stopu jako žlutý Ginaf před námi.
Přehráváme si tento klíčový okamžik znovu a znovu a pořád nám není jasné, co se vlastně stalo. Když jsme rozebírali průběh první rychlostní zkoušky s favorizovaným pilotem Kamazu Čaginem, který se vydal na trať jako vůbec první kamion, tak si stěžoval na to, že cesta byla velmi úzká, místy snad až příliš a že musel svým mohutným strojem kácet menší stromy aby vůbec projel. Ostatní to tak již měli alespoň o trochu jednodušší.
Velké poděkování patří i portugalskému publiku, které lemovalo prakticky celou trať a všemožně povzbuzovalo účastníky závodu. Diváci byli místy snad až příliš blízko stopě kterou jsme jeli, takže jsme zejména v první polovině etapy používali z bezpečnostních důvodů téměř nepřetržitě klakson, což vyvolávalo nadšené reakce.

Image

3. etapa se jede 8.1. - čeká nás Maroko a 649 kilometrů z Nadoru do Er Rachidie (z toho 252 kilometrů rychlostní zkouška) především po kamenitých površích. Organizátoři předem varují na náročnost navigace, mělo by se jednat tak trochu o jedno velké bludiště. Etapu absolvujeme, podobně jako celý dnešní přejezd, v konfiguraci 4x3 a bez možnosti dohušťování pravého předního kola za jízdy. Po příjezdu do bivaku se přes noc pokusíme o výměnu kloubového hřídele pravého předního kola.

Kromě pochroumaného pravého předního kola je auto bezchybné. Víme přesně v čem spočívá problém i to jak jej napravit. Nezbývá nám než doufat, že všechno klapne, že se oprava zdaří a že budeme moci pokračovat dále. 4. etapa vedoucí z Er Rachidie do Quarzazate již slibuje duny, se kterými bychom bez plnohodnotného předního pohonu mohli mít problémy.

Děkujeme za podporu z domova, která se k nám nejrůznějšími kanály dostává. Moc si toho vážíme a uděláme všechno proto, abychom nezklamali.

Ladislav Lála, www.lrt.cz
foto: Ladislav Lála,www.lrt.cz

Světlo modeluje

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003)

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004)

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005)

(Všechny články v kategorii Euromilhões-Dakar 2006)

(Videa z Telefonica - Dakar 2003)

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení