Jedeme a to je to hlavní
Celé posádce se charakter rychlostní zkoušky velmi líbil. Tak trochu nám připomínal testovací polygon na Slovensku, kde jsme v průběhu roku absolvovali hned několik testů. V kritickém okamžiku rychlostní zkoušky okolo dvacátého kilometru, tedy v místě kde došlo k nárazu a poškození kloubového hřídele pravého předního kola jsme jeli stejnou stopu jako žlutý Ginaf před námi.
Přehráváme si tento klíčový okamžik znovu a znovu a pořád nám není jasné, co se vlastně stalo. Když jsme rozebírali průběh první rychlostní zkoušky s favorizovaným pilotem Kamazu Čaginem, který se vydal na trať jako vůbec první kamion, tak si stěžoval na to, že cesta byla velmi úzká, místy snad až příliš a že musel svým mohutným strojem kácet menší stromy aby vůbec projel. Ostatní to tak již měli alespoň o trochu jednodušší.
Velké poděkování patří i portugalskému publiku, které lemovalo prakticky celou trať a všemožně povzbuzovalo účastníky závodu. Diváci byli místy snad až příliš blízko stopě kterou jsme jeli, takže jsme zejména v první polovině etapy používali z bezpečnostních důvodů téměř nepřetržitě klakson, což vyvolávalo nadšené reakce.
3. etapa se jede 8.1. - čeká nás Maroko a 649 kilometrů z Nadoru do Er Rachidie (z toho 252 kilometrů rychlostní zkouška) především po kamenitých površích. Organizátoři předem varují na náročnost navigace, mělo by se jednat tak trochu o jedno velké bludiště. Etapu absolvujeme, podobně jako celý dnešní přejezd, v konfiguraci 4x3 a bez možnosti dohušťování pravého předního kola za jízdy. Po příjezdu do bivaku se přes noc pokusíme o výměnu kloubového hřídele pravého předního kola.
Kromě pochroumaného pravého předního kola je auto bezchybné. Víme přesně v čem spočívá problém i to jak jej napravit. Nezbývá nám než doufat, že všechno klapne, že se oprava zdaří a že budeme moci pokračovat dále. 4. etapa vedoucí z Er Rachidie do Quarzazate již slibuje duny, se kterými bychom bez plnohodnotného předního pohonu mohli mít problémy.
Děkujeme za podporu z domova, která se k nám nejrůznějšími kanály dostává. Moc si toho vážíme a uděláme všechno proto, abychom nezklamali.
Ladislav Lála, www.lrt.czfoto: Ladislav Lála,www.lrt.cz
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003)
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004)
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005)
(Všechny články v kategorii Euromilhões-Dakar 2006)
(Videa z Telefonica - Dakar 2003)
Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz
Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení< Předchozí | Další > |
---|