 Nejen obě kanárkově žluté tatry, ale i náš novinářský Nissan Navara podléhá technickým přejímkám a musí splňovat požadavky pořadatelů, ať už povinnou výbavou (ochranný rám, osvětlení, vyjížděcí plechy, lopaty, náhradní kola, příprava na elektronické sledovací systémy, bezpečnostní sedačky) nebo homologací.
|
 Úvodní fáze Dakaru, pro fanoušky atraktivní, ale pro závodníky úmorná, má Loprais Tatra team úspěšně za sebou. Jak závodní vůz Aleše Lopraise, tak doprovodná šestikolka Martina Kahánka prošly bez zaváhání.
 Tým se v průběhu čtvrtka s rozvahou připravoval na technické přejímky naplánované na páteční odpoledne, o jejichž průběhu Vás budeme slovem i obrazem informovat. Dva dny před startem rallye jsme krátce vyzpovídali pilota "zelené" Tatry Petrobras Andrého de Azeveda.
 Tak máme za sebou administrativní a technické přejímky. Žádný rozruch jako vloni v případě Dafů se letos nekonal, ale to neznamená, že bojům u zeleného stolu je odzvoněno. Proklamovaný protest Kamazu vůči týmu de Rooy sice nebyl podán, ale to neznamená, že případný nepříznivý vývoj závodu k tomuto kroku Rusy nedonutí.
 Dnes v podvečer jsme sem bez problémů po dvou dnech jízdy napříč Evropou dorazili a posledních 600 km jsme jeli s naším novým Mitsubishi po ose, abychom alespoň trochu zajeli nový motor. Přitom jsme zjistili, že se mu nechce po zahřátí držet příliš volnoběžné otáčky ve kterých lehce kolísá.
 Přinášíme Vám první letošní zprávu týkající se účasti Letka Racing Teamu na blížící se Euromilhoes Lisboa Dakar 2007. Tento populární závod letos, podobně jako minulý rok, odstartuje z portugalského Lisabonu. 6.ledna se na start postaví i naše Tatry se startovními čísly 503 (André de Azevedo, Jaromír Martinec, Maykel Vilarta) a 519 (Tomáš Tomeček, Ladislav Lála, Vojtěch Morávek). 1.1. se konvoj dvou ostrých vozů a jednoho doprovodu vydal z Kopřivnice do dějiště startu závodu.
|
 Portugalská metropole vítá po roce opět účastníky dakarské rallye. Prostor kolem starobylého kláštera svatého Jeronýma opět ožívá Dakarem.Přejímky za první den se večer už blížily svému konci. První den jsou pravidelně na řadě především účastníci ze Španělska a Portugalska, tedy domestici, ale při množství přihlášených museli pořadatelé zvládnout celou záplavu dalších…
 Ve srovnání s loňským rokem bylo letošní vyprovázení Macíkovy "dakarské karavany" o poznání příjemnější přinejmenším díky počasí. Mezi kapkami deště čekaly před půl sedmou na tradičním místě v Sedlčanech dakarské vozy obdivovány davy zvědavců a lidí, kteří se dostavili aby celý tým vyprovodili a popřáli jim štastný dojezd do Dakaru i návrat zpět do České republiky. Nechyběli jsme ani my a osobně jsme tak mohli členům týmu popřát hodně štěstí, bez kterého se nemusíte dostat ani na africký kontinent (vzpoměňme na loni nešťastného Tomáše Tomečka).
 Tak tu máme opět nový rok (vlastně bych dnes měl slovo nový napsat s velkým N...) a s ním i legendární Dakar. Naše týmy se už rozloučily a vydaly se na 3000 kilometrů dlouhou pouť na start, už to je maratón sám os sobě. Naše novinářská enkláva se bude trousit do místa startu v následujících dnech, přijedeme ještě před závodníky, abychom zhlédli tradiční baštu dakarských fajnšmekrů, technické přejímky...
 19.12.2006 se již tradičně v sídle společnosti AutoPalace na Spořilově konala tisková konference Martina Macíka a jeho týmu. A jaké novinky tedy Tedom Truck Team chystá na blížící se 29. ročník dakarské rally?
 Nezvyklé průtahy dělají letos pořadatelé při přidělování startovních čísel. Ještě v době těsně před vánocemi na webu čísla nevisela, ale jednotlivé posádky začaly dávat najevo, že to své číslo už mají. Pojďme se tedy v rychlosti mrknout na přehlídku těžké vozby...
|
|