Po dobu 11. etapy se nic zvláštního nestalo
Mauretánie na nás působí tak trochu jako země protikladů. Krásné přírodní scenérie se střídají s obrazem bídy. V okolí i uvnitř osad a měst, kterými jsme projížděli, je neskutečný nepořádek. Všudypřítomné plastové láhve a pytlíky rozfoukává vítr široko daleko, některé stromy vypadají doslova jako pestrobarevné "igelitovníky". Několik průjezdů osadami nařízenou třicetikilometrovou rychlostí nám dalo dost času na to nahlédnout do života místních lidí. Je to smutný pohled.
Všude je vidět nepředstavitelná bída, která ostře kontrastuje se závodními stroji polepenými pestrobarevnými reklamami. Pravidelně takové obrazy vídáme v televizi a příliš je neřešíme. V reálu je to ale podstatně intenzivnější prožitek. Na ulicích vídáme mnoho dětí, které nám běží vstříc, mávají a něco pokřikují. Jsme si vědomi toho, že nemůžeme pomoci všem. Když už zastavíme, tak se snažíme dát naše příděly jídla alespoň matkám s dětmi. Když jsem dal balíček menšímu hezkému klukovi, tak se na něj vzápětí ostatní vrhli a všechno mu vzali. Jakmile zastavíme u pumpy, tak jsme během chvíle obsypáni houfem výrostků, kteří se snaží všemožně upoutat naši pozornost. Raději se vyhýbám očnímu kontaktu. Jídlo, pokud ještě nějaké máme, rozdáváme až těsně před odjezdem. Díky Dakaru jsem si uvědomil, že bída Afriky je ještě větším problémem, než to co jsem viděl v chudinských čtvrtích Brazílie. Člověk si v takových chvílích uvědomí, že se doma máme vlastně všichni velmi dobře a že problémy, které řešíme, jsou poměrně malicherné.
Obě Tatry Letka Racing Teamu pokračují i nadále v rallye. Na startu v portugalském Lisabonu figurovalo 85 kamionů, dnes jich je již jen 60. Azevedova Tatra figuruje na průběžném čtvrtém místě celkového pořadí, Tomečkova je pak aktuálně dvanáctá. Posádky obou vozů udělají ve zbývajících etapách maximum proto, aby stávající pozice přinejmenším udrželi (Azevedo), případně vylepšili (Tomeček). Dakar je však nevyzpytatelný, takže by bylo chybou cokoliv slibovat nebo předpokládat. Zkrátka a dobře jedeme dál.
Už se těšíme na to, až mimořádný volný den skončí. Tak trochu nám narušil zaběhnutý rytmus, do kterého se budeme muset zítra opět dostat. Zítra nás čeká velmi důležitá etapa z Ayoun el Atrous do Kayes (celkem 484 km, z toho 257 měřený úsek). Bude se jednat o klasickou křovinovku, auta tady opět schytají spoustu ran od větví stromů a keřů. Zatím jsme nic důležitého na karosování nerozbili a doufáme, že tomu tak bude i zítra večer.
Pro dnešek se loučím z Ayoun el Atrous, který se zvolna propadá do tmy. V bivaku se samozřejmě bude svítit a pracovat až do rána, ale na to jsme si již zvykli. Pokud je člověk unavený, tak klidně usne vedle běžícího generátoru nebo nastartovaného motocyklu.
Ladislav Lála, www.lrt.czfoto: Ladislav Lála, www.lrt.cz
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003)
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004)
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005)
(Všechny články v kategorii Euromilhões-Dakar 2006)
(Videa z Telefonica - Dakar 2003)
Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz
Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení< Předchozí | Další > |
---|