Get Adobe Flash player
Home DAKAR 2007 První šrámy - přituhuje, ale jedeme dál!

První šrámy - přituhuje, ale jedeme dál!

Hodnocení uživatelů: / 13
NejhoršíNejlepší 
ImageTo podstatné z dnešního dne je asi to, že jsme opět v cíli! Takže hlavní cíl splněn. Jak říkají staří dakarští harcovníci Ivo Kaštan či Jaro Katriňák, takhle těžký úvod Dakaru ještě nepamatují, ale co se dá dělat... Držíme si solidní umístění v etapách, okolo toho třicátého místa a celkově se motáme taky tam.

Když jsem, ale slyšel před minutkou o tom, že Čagin šel s Kamazem třikrát přes střechu, tak si uvědomuji, že může být i hůř.
Dnešní trať 5. etapy z Quarzazate do Tan Tanu byla velmi nebezpečná, neboť byla tažena po úzkých horských kamenitých cestách a když už jste se dostali na náhorní planiny, kde se dalo jet trochu svižněji, čekali na nás zrádná vyschlá řečiště. Již jsem o nich psal. Jsou naprosto neviditelná, neboť kamenitý terén splývá a prakticky se hodně špatně odezírá jeho charakter.

Na to právě asi doplatil zmiňovaný Rus. Nutno dodat, že tam jel asi i podstatně rychleji než my. Naše dieselové Pajero vyvine na šotolinových cestách maximální rychlost okolo 150 až 160 km/h. Průměrně zde máme něco přes 120 km/h. Benzínová auta s velkými objemy okolo 4 litrů a s podstatně delším rozvorem zde jedou minimálně o 20 – 30 km/h více a když nás dnes předjížděl ze zádu startující Robie Gordon se svou buggy Hummer, bylo to jak z jiné dimenze!:-)

Image

My jsme si ale řekli, že naším cílem není honit se za dílčími etapovými umístěními a tak máme neustále na paměti prioritní cíl naší mise a tím je dojet do Dakaru! Asi se stále opakuji, ale jak se říká opakování je matka moudrosti a v tomto závodě je třeba používat mozek častěji než vášně…

Teď již naši mechanici pilně pracují na autě, které poprvé utržilo pár ran. Následky velkých ran od neúprosných balvanu nese duralová ližina pod autem a zadní ramena. Ližinu se kluci snaží dostat do původního tvaru a ramena se budou měnit. Pneumatiky BG Goodrich G3 Rock, které jede asi 99% závodníků, jsme jeli poslední dvě etapy a jsou také již zralé na výměnu, ale nebýt jich, tak se asi defektu nevyhneme. Práce na voze je tedy dost a bude třeba jej připravit tak, aby bylo v ranních hodinách opět připraveno do další, již 6. etapy.

V šest ráno startují auta k přejezdu do Mauretánie (414km), kde bude odstartována 6. speciálka dlouhá opět téměř 400km s cílem v Zoueratu. Je z poloviny pískového charakteru a tak si opět užijeme nadmíru duny… doufám, že i po další etapě bude o čem psát!

Pěkný den přeje z Tan Tanu

Míla Janáček

Světlo modeluje

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003)

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004)

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005)

(Všechny články v kategorii Euromilhões-Dakar 2006)

(Videa z Telefonica - Dakar 2003)

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení