Aleš Loprais se v celkovém pořadí posouvá vzhůru
Před něj k překvapení mnohých pořadatelé postavili Jana de Rooye a Hanse Bekxe, tedy závodníky, kteří utrpěli vlastními jezdeckými chybami velké ztráty v předešlé etapě a měli tak startovat až úplně zezadu. Tato pozice byla z důvodu nemožnosti předjíždět pro oba nevýhodná, a tak podal de Rooy žádost o přeřazení ve startovním pořadí, aby „nebyla ohrožena bezpečnost předjížděných.“ Vskutku bezprecedentní rozhodnutí, oba výtečníci se tak vyhnuli další ztrátě cca 30-40 minut v dnešní etapě.
„Za daných okolností je to dobrý výsledek,“ shrnul etapu Aleš Loprais,“pokud uvážím, kolik soupeřů nás dnes zdržovalo. Nejdřív to byl Rob Vink s Ginafem, toho jsme řadu kilometrů doslova tlačili před sebou, než se nám podařilo před něj dostat. Když se to podařilo, měl jsem před sebou de Rooye a Bekxe, které mi posadili před auto administrativně. Byl jsem hodně naštvaný, protože jsem byl rychlejší než oni, ale oba mě blokovali 180 kilometrů, jak to jen šlo. Nakonec jsem to nechal být a dojel v těsném závěsu za nimi, ale v celkovém čase jsem byl lepší. Auto je ale skvěle nastavené a dá se s ním jet střelba, můžeme být opravdu hodně vepředu.“ Ani žlutá Tatra nepřestála všechno bez šrámù: „Při přejezdu jednoho z kamenů jsme zavadili o balvan, a ten nám prorazil pravou nádrž, musíme to spravit. Také jsme měli pomalý defekt, který se dal ovšem centrálním systémem dofukovat, takže jsme pneumatiku vyměnili až po dojezdu.“ Řekl mechanik a navigátor soutěžní posádky Petr Gilar.
Soutěž zatím podobně jako vloni kontroluje pětinásobný vítěz Vladimír Čagin, v těsných patách mu jsou bratranci Gerard de Rooy a Hans Stacey, překvapením je výborné čtvrté místo Staceyho dvojky Francouze Jacquota. Smůlu měl dnes De Azevedo s Tatrou, který při defektu ztratil přes 20 minut, Tomáš Tomeček startoval ze zadní pozice a obsadil dnes 20. příčku.
Jestliže první marocká etapa byla vždy pojímána jako víceméně zahřívací, už úvodní portugalská speciálka ukázala, že legrace jde od začátku v každém případě stranou. Pondělních 252 km to jen potvrdilo. Mimořádně tvrdé „rozbíječky“ v horách prověřily zejména odolnost podvozků, byla to etapa, kterým se říká „tlumičová.“ Úzké horské cesty navíc naprosto znemožňovaly předjíždění a v oblacích prachu bylo snadné udělat chybu, mnoho se nedalo získat, zato bylo možné leccos ztratit.V závěru navíc výhled znepříjemňovalo podvečerní ostré slunce nízko nad obzorem.
Jiří VintrLoprais Tatra Team
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003)
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004)
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005)
(Všechny články v kategorii Euromilhões-Dakar 2006)
(Videa z Telefonica - Dakar 2003)
Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz
Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení< Předchozí | Další > |
---|