Napříč Jižní Amerikou |
||
|
Více článků...
- Dakar 2010 - 10. etapa: Celkový souhrn
- Loprais Tatra Team - fanouškům, přátelům a mediálním partnerům
- Dakar 2010 - 9. etapa: Celkový souhrn
- Vážná nehoda Miroslava Zapletala na rallye Dakar 2010 se neobešla bez operace!
- Dakar 2010 - Souhrn po 8. etapě
- Osmá etapa otevřela druhou polovinu Dakaru 2010
- Současný i budoucí program týmu ve zbytku soutěže
- Míra Martinec z Antofagasty / Den volna LRT
- Officialní vyjádření šéfa týmu Czech Dakar Team – Marka Spáčila
- Dakarské pravidlo těchto dnů: Každý den vypadne jeden Čech
- Roman Krejčí, Jan Veselý / Czech Dakar Team
- Dušan Kunovský, Oldřich Bražina / Czech Dakar Team
- Míra Martinec o 4. a 5. etapě / LRT
- Jiří Janeček – Viktor Chytka / Czech Dakar Team
- Etapa 4 – Marek Spáčil / Czech Dakar Team
- Etapa 4 – Martin Macek / Czech Dakar Team
- Etapa 4 – Celkový souhrn / Czech Dakar Team
- Průběžně za čtvrté etapy, LRT
- Míra Martinec o druhé etapě / LRT
- Etapa 2: Tisková zpráva - Motocykly a čtyřkolky


Spolumajitel a manažer KM Racing Teamu Martin Pabiška z Jindřichova Hradce absolvoval rallye Dakar již potřetí.Na účastníky letošního již dvaatřicátého ročníku rallye Dakar čekalo 9 030 kilometrů. Osmnáctičlenný KM Racing Team obsadil tři soutěžní kategorie.
Na britském letišti Heathrow jsme během čekání na letadlo do Prahy vyzpovídali manažera Czech Dakar Teamu Marka Spáčila vracejícího se spolu s většinou svých kolegů z druhé Rallye Dakar na jihoamerické půdě.
Nejnáročnější motoristický závod světa Rallye Dakar sice úspěšně dokončila méně než polovina posádek, ale těm, kterým se to podařilo, spadl obrovský kámen ze srdce. Jiří Janeček, Viktor Chytka, Roman Krejčí, Oldřich Bražina, Jan Veselý z Czech Dakar Teamu jsou zpět v Buenos Aires!
Czech Dakar Team / Jiří Janeček s Viktorem Chytkou jedou a dělají maximum proto, aby české barvy měly v cíli alespoň jedno auto. V první erzetě se jelo řečištěm a za volant se posadil Jirka Janeček: "Bylo to chvílemi velmi rychlé, místy jsme se řítili i stopadesátkou." Druhá část se jela v prachu a byla plná nenáviděného pískoprachu fesh-fesh. "Nevím o nikom, kdo by měl tyto povrchy rád," komentoval dvanáctou etapu Viktor Chytka. "Všudypřítomný prach se dostane doslova všude. Od začátku Dakaru jsme ho museli spolykat mnoho kilogramů."
Dvanáctá etapa zavedla prořídlé dakarské startovní pole ze San Juanu do San Rafaelu. Na závodníky čekala nejdelší etapa celé rallye o celkové délce 796 km. Závodníci se potýkali s pískem, vegetací prorostlými dunami a úseky s hlubokým pískem fesh-fesh, ale hlavně s vedrem, např. hoši v Toyotě naměřili 70 stupňů. V páteční třinácté etapě mají dakarští jezdci zřejmě poslední možnost zamíchat pořadím.
11. etapa, středa 13. ledna 2010, Santiago - San Juan, spojovací úsek I. 211 km, rychlostní vložka 220 km, spojovací úsek II. 3 km, celková délka 434 km. Dál už bez Kolomého. Letos na Dakaru trpí technika a trpí i jezdci. Přes to všechno (útrapy, protivenství a spol.) jedeme dál. Jiří Janeček s 11. etapou byl v cíli očividně spokojenější Viktor Chytka než Jiří Janeček.
Rallye Dakar se vrátila zpět do Argentiny a závodníci mohli po průjezdu Pasem Libertadores v nadmořské výšce 3500 metrů spatřit i dominantu And, 6859 vysokou Aconcaguu. Czech Dakar Team ve středu bohužel přišel o rychlou asistenci Tatra pilotovanou Martinem Kolomým. Dnes na soutěžící čeká náročný den v nejdelší etapě letošního Dakaru s těžkou speciálkou a dlouhým přejezdem na závěr.
