Hned dva vsetínští borci - Viktor Chytka a Petr Šulák se postaví na start dvaatřicátého ročníku nejtěžšího motoristického závodu světa - Rally Dakar 2010. Ten se již podruhé pojede v nehostinných pouštích a horských přejezdech Argentiny a Chile a závodníci neminou ani nejsušší poušť světa - Atacamu.
|
Pod tímhle názvem běžel kdysi za normalizace v televizi poměrně slaboduchý seriál o hrdinných kombajnérech zachraňujících nějaké žně, z něhož mi, kromě názvu, utkvěl v paměti i záběr notně zaprášeného pole, po kterém jedou, jeden za druhým, ty obrovské stroje.
Czech Dakar Team je největším českým a jedním z největších evropských týmů, které se 1.1.2010 postaví na start nejtěžšího motoristického závodu na světě - Rally Dakar.
Je to vlastně z cestovatelského hlediska takový neslaný-nemastný zážitek. V monstrózním francouzském přístavu Le Havre (pozor!, čte se to L Ávr?, nikoliv podle samozvaných znalců francouzštiny "Lávr") postavíme naše stroje na přístavní molo, od kterého je k moři určitě ještě pár kilometrů.
O tom, že by se nejtěžší podnik světa mohl vrátit zpátky do Afriky, se spekulovalo ještě po skončení letošního prvního Dakaru v Jižní Americe. Nakonec vše dopadlo jinak a celý dakarský cirkus směřuje již podruhé do Argentiny a Chile, kde 1.1.2010 závod v Buenos Aires startuje.
Tak tedy ještě jednou, o překvapení v sestavách pro Dakar není nouze ani v době, kdy jsou vozidla už na cestě do Jižní Ameriky. Nečekaná zpáva přišla z řad ruské sborné: šéf týmu Kamaz Semjon Jakubov se ve 62 letech vrací do kabiny závodního vozu.
|
Rallye Dakar 2009, která se letos jela poprvé na jihoamerickém kontinentu, si zejména čeští a slovenští fanoušci legendárního etapového závodu, mohou připomenout díky skvělé knize Dakar 2009 Legenda pokračuje Petra Luska a Ladislava Lály.
Jedním z milých překvapení Dakaru 2009 byl výkon posádky číslo 362. Australská offroadová legenda Bruce Garland a jeho věrný navigátor Japonec Hiroaki „Harry“ Suzuki, sa za volantem Isuzu D-Max prokousali až na jedenástou příčku celkového hodnocení.
Za úspěchy Nissanu stojí v posledních letech jihoafrická společnost Glyna Halla se sídlem v Midrandu blízko Johanesburgu.Tady vznikly prní vozy pro start továrního týmu Nissan v roce 2003. Tady vznikly vozy, které vítězí v šampionátech FIA v Maďarsku či Rusku.
Na start rally Dakar se letos postaví 5 vozů Racing Tuareg vyráběné wolfsburgskou automobilkou. Německý tým má pro následující Dakar jasný cíl. Dokázat všem, že loňský triumf nebyl náhodou."
Ještě před tím, než se postaví na startovní čáru a poprvé zahřmí jejich motory v novém ročníku, je nutné určit, která z nich bude moci mít na sobě imaginární korunku krásy. Řeč je o Miss Dakar 2010 vyhlašované webovým portálem Truck-forum.cz v kategorii kamionů.
|
|