Get Adobe Flash player
Home DAKAR 2010 Gerard de Rooy i jeho truck nakonec na Dakaru 2010 budou

Gerard de Rooy i jeho truck nakonec na Dakaru 2010 budou

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 

Image Jak uvedly holandské zpravodajské servery, Gerard de Rooy i jeho Iveco se na Dakaru nakonec objeví. Po nepříjemném zranění bederních obratlů ze Silk Way Rally to však nakonec nebude Gerard sám, jeho vůz byl k pronájmu.

Za volantem oranžového Iveca (možná bude tedy v jiných barvách, ale rozhodně to bude vůz poslední specifikace, který jel Silk Way) se objeví Francouz Joseph Adua, který se v minulosti krom závodů tahačů objevoval na Dakaru za volantem zajímavě střižených vozů MAN řady L a Renault Kerax. Z toho, co jsme viděli, nešlo nikdy o vozy klasické sériové konstrukce, ale upravené, kdy Renault mnohdy vypadal, jako by byl postaven na podvozku dřívějšího Manu. Do Jižní Ameriky vyrazí také obří servisní Iveco s pěticí mechaniků. Gerard sám pojede v roli týmového manažera a supervizora, po sundání sádrového krunýře se prý cítí nápadně lépe. „Sám sice startovat nemohu, ale svou přítomností budu mít alespoň lepší přehled o tom, jak jsou na tom naši soupeři,“ říká. Rychlé Iveco tedy na Dakaru bude, forma jeho nového pilota je však jistou otázkou.

Krystalizuje se i množina soupeřů holandského Ginafu v italském hávu… Kamaz s velkou pravděpodobností nasadí hned čtyři speciály, k tradičnímu triu Čagin, Kabirov, Mardějev se podle předpokladů přidá ještě „moloděc z Hedvábné stezky“ Eduard Nikolajev a bude zajímavé sledovat, jak se Kamaz popasuje s dalším testováním jeho nového speciálu, poháněného motorem Cummins. Z interních ruských zdrojů prosakují zprávy o poslední rally Kabirova ve službách továrního týmu, dál už prý Firdaus půjde vlastní cestou, není však jisté, zda bude dakarská.

Ginaf do Jižní Ameriky odjíždí se šesti speciály do soutěže. Jeden z továrních vozů byl odprodán Patricku Veenhuizenovi, který se však finančně vyčerpal a na Dakar pojede až za rok. Ginaf Rally Power tedy budou tvořit piloti Wuf van Ginkel a Marcel van Vliet na speciálech s nezávislým zavěšením kol. Edwin van Ginkel pojede všem kolegům rychlou asistenci na voze s tuhými nápravami. Klientské vozy tentokrát mají v sobě dvě změny: zůstává van den Brink, jehož stroj pojede v novém černočerveném hávu, ale zcela nový speciál byl postaven pro Fritse Van Eerda, který skvěle zajel na CER 2008, půjde o žlutý stroj s reklamou Jumbo a bude to zcela nový vůz. Vink zůstává doma. Šestým strojem Ginafu bude speciál variant kit X2223 s tuhými nápravami a tlumiči Reiger, který v týmu Dakar Team Holland povede Marcel Schoo. Ginafí ekipu tedy budou tvořit čtyři speciály s nezávislým zavěšením a dva s tuhými nápravami.

Zajímavé zprávy prosakují i z autařské branže. Buggy Robbyho Gordona totiž vydatně v uplynulém období testoval Carlo de Gavardo. Chilský motocyklový hrdina vodil v posledním ročníku velmi zdatně buggy SMG a, zřejmě posílen injekcí domácích sponzorů, přesednutí do mamutího hummeru by pro něj znamenalo výkonnostní skok. Vůbec se proslýchá cosi o nikoli dvou, ale už třech speciálech od Gordona, sám šéf by měl vodit úplně nový stroj, jak ostatně slíbil už po skončení Dakaru.

Mimochodem, právě Gordon prý hodlá na dakar uvést truckovou značku Freightliner. V Americe naprosto stabilní a zabydlený výrobce, součást koncernu Daimler-Benz by měl nasadit minimáně tři stroje do Gordonova týmu, zatím pravděpodobně všechny jen v úloze rychlé asistence a nebo ryze asistenční. Nicméně myšlenka, že by americký výrobce trucků vstoupil na tovární a nebo „gordonovské“ úrovni do soutěže jako Dakar, je víc než bohulibá. Kategorie kamionů by získala globální rozměr a otevřela by se americkému trhu tak, jak to báječně umí právě Robby Gordon. Nemůžeme ale chtít všeho hned, že...

Jiří Vintr