Robby Gordon na Dakar 2010 s gigantickou asistencí Freightliner
Gordonův tým v minulosti využíval pronajaté kamiony z Evropy, ze začátku Renaulty Kerax, později vozy MAN obou typových řad. Nyní však Gordon přivádí na Dakar americký Freightliner. Značka patřící do koncernu Daimler-Benz postaví pro Gordona minimálně dva gigantické doprovodné šestikolky s hliníkovou kabinou trambusového typu, po americku zvanou cabover.
Je zajímavé, že trambusové kabiny už na oficiální listině výrobního programu Freightlineru neexistují, přitom americké dálnice jsou jich plné. Gordonova kreace je však ryze účelová a také typicky americká. Gordon má největší, nejhlučnější a nejsilnější osobní vůz ve startovním poli (samozřejmě značky Hummer) a v amerických rozměrech je postaven i asisťák. Délkou pravděpodobně překoná i de Rooyův kamion Iveco 8x8 a zcela určitě se přehoupne přes 11 metrů. Kabina vypadá giganticky, ale v USA je zvykem, že je vyrobena z hliníku. Dle fotografií zveřejněných na holandských stránkách dakarského sportu budou mít mechanici zachován potřebný komfort uvnitř. Na rozdíl od zvěřejněné fotografie pojedou všechny vozy (mimochodem, ne-americky s pohonem všech kol) na klasických terénních pneumatikách. Většina úseků, které asistenční kamiony na dakaru zdolávají, se jede stejně po asfaltu, a tak si mastodonty mohou týmy dovolit. Jak bude vozidlo s tak extrémním rozvorem ovšem překonávat průsmyky v Andách a sjíždět na chilskou stranu, to už zpráva neuvádí.
Pokud by americký výrobce projevil zájem i o vstup mezi kamiony na soutěžní úrovni, samotné kategorii by to dodalo mimořádnou prestiž, nicméně to může být až některá z dalších Gordonových výzev. Tou první je skalp Volkswagenu a první vítězství na Dakaru. Gordonův tým možná bude mít v chilských píscích zajímavou pozornost i z jiného důvodu: jeho současný speciál testovala chilská hvězda Carlo de Gavardo.
Jiří Vintr
< Předchozí | Další > |
---|