Get Adobe Flash player
Home DAKAR 2010 Tovární Nissan se již roky neúčastní, ale...

Tovární Nissan se již roky neúčastní, ale...

Hodnocení uživatelů: / 4
NejhoršíNejlepší 

Image Za úspěchy Nissanu stojí v posledních letech jihoafrická společnost Glyna Halla se sídlem v Midrandu blízko Johanesburgu.Tady vznikly prní vozy pro start továrního týmu Nissan v roce 2003. Tady vznikly vozy, které vítězí v šampionátech FIA v Maďarsku či Rusku.

Tady vznikly i vozy se kterými se Ivar Erik Tollefsen a Krzysztof Holowczyc probojovali do první pětky na poslední Rallye Dakar.

Od designu, přes vývoj motoru, až po testování vozu - za celým výrobním procesem stojí 25-ti člený tým Glyna Halla. Až 80% použitých součástek pochází z domácí produkce. Jejich kompletní montáž do výsledné podoby soutěžního auta trvá pouhých sedm dní. Cena za toto mimořádně odolné a na údržbu nenáročné vozidlo se pohybuje na úrovni 265 tis. EUR. Právě díky příznivé ceně se Nissany těší velké popularitě po celém světě.

V 32. ročníku nejznámější marathonské rallye se pod hlavičkou belgického teamu "Overdrive" představí trojice jihoafrických Nissanů. S číslem 308 bude pozici nejlepšího pilota teamu obhajovat Krzysztof Holowczyc. Startovní číslo 329 má přiděleno pridelené Alfie Cox a konečně Alexander Mironenko bude viděn s číslem 334.

Miláček polských fanoušků, věčně usměvavý Krzysztof Holowczyc debutoval na Dakaru v roce 2005. Své Mitsubishi Pajero dovezl do cíle u Růžového jezera na 6O. místě. Následující dva roky se mu za volantem Nissanu už dařilo méně. Výsledky dosahované v jednotlivých etapách ho řadily do širší špičky, havárie však pro něj znamenaly předčasné konce. Při posledním, čtvrtém startu se probojoval na fantastické páté místo. Tentokrát si troufá už na pódiové umístění.

Sympaťák Alfie Cox v roce 2010 začne už druhou desítku startů na Rallye Dakar. V průběhu osmi ročníků za řidítky motocyklu vyhrál osm etap a třikrát se dostal na stupně vítězů. Nejlepším jeho umístěnímk je druhé místo v roce 2002. Tentokrát se už potřetí představí na čtyrech kolech. V roce 2006 začal jako člen týmu X-Raid, kde pilotoval BMW X3 CC. V loňském roce jsem měli možnost sledovat jeho závodění v buggyně teamu SMG. A zatím poslední změna jej čeká do třetice tentokrát. Od 1. ledna se jeho pracovní nástroj na následujích sedmnáct dní stane Nissan Navara.

Dakarské dobrodružství Alexandra Mironenka a Sergeja Lebedeva sa začalo psát teprve před rokem. Při debutu v loňském roce překonali se svým Mitsubishi devět etap. V desáté jim vystavila stopku havárie a zranění Sergeja Lebedeva. V tomto roce se už s Nissanem zúčastnili čtyřech soutěží International Baja Cupu a obsadili tak celkově desáté místo.

Michal Kostka