Dvěstěosmatřicetikilometrová horská speciálka znamenala konec atakamského dobrodružství a také poslední etapu v Chile. Po dlouhé době spatřili závodníci kromě vyprahlé pouště zelenou vegetaci. Jak bylo zmíněno na pravidelném večerním briefingu - na této etapě se dalo mnohem více ztratit, než získat.
|
Po relativně krátké, ale o to vzrušující adrenalinové pouti za dakarským titulem se Vám hlásíme z přístavu Lima v Buenos Aires, kam jsme dopravili naši lechce klopýtavou holku se startovním číslem 502. Velmi bychom chtěli poděkovat za pozitivní reakce a povzbuzující slova, kerých se nám v posledních dnech dostalo. Děkujeme!
Devátá etapa mezi Copiapem a La Serenou byla poslední drsnou zkouškou na poušti Atakama. Pořadatelé se ráno rozhodli udělat zásadní změnu, když měřenou trať zkrátili zhruba o 150 kilometrů, a tak písečné peklo tolik nepálilo. Poměrně zajímavá etapa nabídla místo kamení, jako v předešlých dnech, takřka bezvýhradně písky a duny.
Na 309 kilometru 6. etapy rallye Dakar 2010 měla posádka týmu OffroadSport cz Zapletal – Ouředníček vážnou nehodu. Do této chvíle se sehraná dvojice držela výborného 25. místa v kategorii vozů. „Najednou se za horizontem objevila velká díra, která nebyla nikde v itineráři, a my jsme do ní vletěli. Pamatuji si tupý náraz a křik Mirka, že má zlomenou páteř. “
Druhé poloviny soutěže se po dni volna dočkalo 96 motocyklistů, 14 jezdců na čtyřkolkách, 70 automobilů a 36 trucků, což znamená ve statistice 40% ztráty v první polovině Dakaru. V kategorii automobilů zůstalo Čechům poslední želízko v ohni – Toyota LC 120 s.č. 373, posádky Janeček – Chytka.
Češi jsou stále ještě ve hře... Motocykly: Pabiška(62), Krejčí(118), Randýsek(67), Veselý(157). Čtyřkolky: Bražina(254). Automobily: Janeček|Chytka(373). Kamiony: Macík|Kalina|Bervic(506), Kolomý|Kotal|Kilián(545).... V této etapě se našim dařilo, Pabiška se posunul na 28 místo, Liaz Martina Macíka je na dohled Ginafu na třením místě...
|
Tým zakotvil ve Vila del Soto nedaleko Cordoby. Po odstoupení ze soutěže se hlavní hybnou silou stalo dostat se co nejdříve domů. Závodní vůz zůstal po opravě pojízdný.Všechna týmová vozidla se přesunou do Buenos Aires od 11. do 12. ledna.
Zdravím Vás opět z bivaku v Antofagastě. Na dakaru je den volna a všude okolo nás se pilně pracuje na závodní technice, aby byla připravená na druhý závodní týden. Ten už ale bohužel proběhne bez nás. Letošní rok jsme si vybrali pořádnou porci smůly a etapa do Iquique pro nás znamenala konec.
8. 1. ve čtyři ráno jsme definitivně museli odpískat účast naší Tatry č.510 na letošním Dakaru…S přehříváním motoru jsme se prali prakticky od začátku. Celý problém vyústil bohužel k odstoupení našeho závodního trucku ze závodu Rallye Dakar 2010. Vše definitivně ztvrdila čtvrteční šestá etapa z Atnofagasty do Iquique.
6. etapa zejména našim jezdcům přinesla horké chvíle a dala jim hodně zabrat. Znovu se potvrdilo, že každý den vypadne alespoň jeden Čech. Tím, kdo, nedorazil do cíle, byl Miroslav Zapletal, který loni skončil v celkovém hodnocení sedmý.
Roman Krejčí, přijel na start rychlostní zkoušky málem pozdě, nikoliv však vlastní vinou: "Během tankování na hranicích mezi Argentinou a Chile jsem musel dlouho čekat ve frontě a pak málem nestihl start. Startoval jsem prakticky hned, jak jsem dorazil, takže jsem si ani nestačil nalít vodu do camelbagu."
|
|