Jan a Gerard de Rooy ani Hans Stacey se totiž na startu Dakaru 2010 s největší pravděpodobností neobjeví. Čest Oranjes tak bude zachraňovat především mastodontní Ginaf Rally Power, jinak bude souboj kamionů především duelem východoevropským: mezi smečkou Kamazů a neméně početnou družinou z Česka.
Každoroční preview holandské účasti na nadcházejícím Dakaru vždy začínala superlativy nad rostoucím počtem holandských posádek. Tentokrát je tomu jinak. Dakar opouštějí někteří favorité a účast toho nejznámějšího je spojena s velkým otazníkem.
Písek a dunová pole. To, co vždy dělalo Dakar Dakarem, bude průvodním znakem dalšího jihoamerického ročníku. Pořadatelé opustili nudné, otravné a úzké pisty Patagonie, plné prachu, a vrhli se tam, kde se Dakar skutečně rozhoduje. Do dun.
Pořadatelská A.S.O. se přes výlet na Hedvábnou stezku vrací v lednu 2010 do Argentiny a Chile. Dakar 2010 tak zapadne do osvědčených kolejí a ještě více využije soutěžní potenciál tras v Jižní Americe. Bude tomu i s novým symbolem.
Očekávané se stalo skutkem. Jak pořadatelská A.S.O. tak pořadatelské země vyhodnotily premiérový ročník Dakaru v Jižní Americe jako komerčně úspěšný, a tak pořadatelé oficiálně potvrdili, že i ročník následující se bude konat v Argentině a Chile.