Nový Dakar, nové zvyky. Jen párkrát v celé třicetileté historii závodu se přejížděla startovní rampa a závodní technika se poté vrátila do uzavřeného parkoviště. Přesně tak tomu bylo 2.ledna 2009, jela se v podstatě nultá etapa závodu.
|
V době, kdy píšeme tuto tiskovou zprávu, probíhá slavnostní ceremoniál, při kterém všechny vozy projedou přes speciální "mediální startovní" rampu. Chybět samozřejmě nebudou ani naše vozy teamu OffroadSport.cz. Dnešní den byl totiž ve znamení velkého a povinného briefingu, který se konal v obrovské, velmi dobře připravené a nasvícené hale plné závodních teamů z celého světa.
Včera 2.1.2009 proběhly informační schůzky pro novinářské automobily, závodníky a asistence. Pořadatelé avizovali první změny trasy a upozorňovaly zejména na bezpečnost.
Kvůli neshodám s archeology a ekology bude změněna podstatná část tedy 80 % třetí etapy Puberto Maryn – Jacobacci.
Tak jsme v tom zase, ta naše dakarská mašinérie se znovu rozjíždí. V Buenos Aires je proti minulým evropským startům mnohem přívětivější svým podnebím, sluníčko svítí a pofukuje přesně ten větřík, jaký dal název celému městu. Na rozdíl od francouzských, španělských a portugalských startů ale Argentinci Dakaru moc nepropadli, je to pro ně nová věc.
Hlavní briefingy pro všechny soutěžící tradičně předznamenávají brzké zvednutí opony velkého dakarského divadla. Posádka press caru i všichni závodníci už mají základní briefingy za sebou.
"Všechny vás tu vítám a děkuji vám za projevenou důvěru i za to, že jste zůstali součástí velkého společenství zvaného Rallye Dakar."
Dnes v 11.00 Rally Dakar 2009 začala úvodním briefingem v areálu výstaviště La Rural. Hned při vstupu všechny posádky vyfasovaly itinerář zítřejší úvodní etapy. Briefing zahájil ředitel soutěže Ettiene Lavigne, který přivítal všechny závodní týmy a poděkoval jim za to, že i přes změnu kontinentu zůstali věrni dobrodružství jménem Dakar.
|
Dakar 2009 ještě neodstartoval, ale Alešův vůz má na svém kontě první vítězství. Byl zvolen nejhezčím truckem ve startovním poli.O hlasování se postarali fanoušci na známém internetovém diskusním truck fóru, kde existuje samostatná diskusní místnost k tématu dakarské rallye.
Včera ráno byly zahájeny administrativní přejímky. Přebrali jsme všechny tři vozy z ohromného skladiště na hranicích s Uruguají vzdáleného 100 km od Buenos Aires. Na zpáteční cestě jsme natankovali kamion a po poměrně krkolomné cestě přivezli techniku na přípravné parkoviště u univerzitního městečka.
Celý tým měl na Silvestra den na to, aby přeskupil náklad a ostatní výbavu na všech vozidlech tak, aby byla připravena na start. Na Nový rok čekají Loprais Tatra Team administrativní přejímky.
Poslední úpravy se týkaly drobností na všech vozech.
Ač to původně nebylo v plánu, mají členové posádek obou závodních tatrovek za sebou administrativní přejímky. Ale po pořádku.
Tomáš, Petr a André včera dopoledne bez problémů převzali obě závodní i doprovodnou Tatru a ihned se s nimi z přístavu vydali na parkoviště vyhrazené pořadatelem pro přípravu techniky před závodem.
„Hola! Caballeros, Rally Buenos Aires!“ Přiznám se, že tenhle výkřik taxikáře, když ve stokilometrové rychlosti řezal nájezd na přivaděč z letiště do města, mě nepřekvapil. Jeho dva kolegové v dalších černožlutých autech výzvu k závodu přijali a také se před těmi „gringos“ – zelenáči (oblečenými pochopitelně v zelených týmových tričkách MS rallytruck) – chtěli ukázat.
|
|