Marek Spáčil se probojoval do čela českých kamionů a podařílo se mu přijet do cíle v čele české výpravy.
Do třetí etapy odstartoval za Martinem Macíkem, ale v průběhu etapy se mu podařilo Macíkův kamion předjet a vytvořit si dostatečný náskok, který udržel až do cíle.
|
Celkově by se dnešní den charakterizovat jako smolný a úspěšný zároveň. Smolný v tom, že Martin Macík musel na trati měnit celkem třikrát defekt pneu a to ho stálo minimálně hodinu ztráty. Ivan Jakeš ještě nedorazil do cíle a podle posledních zpráv to vypadá na totální poruchu motoru.
Organizace na Rally Dakar vázne. Nic nefunguje jak má. Organizátoři podcenili jak výběr trasy, tak logistiku závodu.
Třetí etapa byla modifikována kvůli protestům archeologů a ekologů. Organizátoři proto změnili její druhou část a využili pro ni pistu, po které se původně měla přesouvat asistenční vozidla.
Technické problémy byly průvodcem druhou etapou pro jezdce Offroad centrum týmu.
Nejdelší etapa závodu s nejkratším speciálem byla patrně první selektivní etapou tohoto závodu. Krátké speciály bývají většinou obtížné a nebylo tomu jinak.
Po osmihodinové celonoční opravě spojky vyjel Aleš Loprais do třetí speciálky s cílem v patagonském Jacobacci. I přes sekvenci dalších nenadálých překážek a štěstí při jejich překonávání nadále pokračuje v soutěži.
Závodníci dnes museli zdolat celých 694,56km, což z této etapy udělalo druhou nejdelší. Trasa obsahovala rychlé tratě bez větších záludností, ale přesto si závodníci museli dávat pozor na stav svých pneumatik po první části etapy. Prvních 50km je totiž čekala cesta plná kamení.
|
Bivak na břehu Atlantického oceánu v Puerto Madryn byl zahalen v oblacích písku a prachu. Argentinský vítr se postaral, aby se písek dostal opravdu všude. „Po závodě jsme měli v korbě melé duny,“ vtipkoval druhý pilot závodního Liazu 4x4 Dakar MS-rallytruck týmu Zdenek Kubeša.
Takovýhle lednový začátek Dakaru jsem ještě nezažil. Byli jsme zvyklí na první etapu v Maroku, v níž jsme se třásli zimou, v noci teplota padla až na pět stupňů pod nulou. V Argentině je léto, dnes bylo přes 35 stupňů a oba naši fotografové se při první fotoštaci pořádně spálili. Horka ještě porostou, v Atacamě má být i o deset stupňů víc.
Aleš Loprais a celý Loprais Tatra Team upřímně děkuje týmu asistenčnímu vozu týmu Offroadsport.cz Miroslava Zapletala, který nám ve 2.etapě do Puerto Madryn nezištně poskytl pomoc. Díky tomu můžeme pokračovat v 31. ročníku Rallye Dakar a živit naději na slušný výsledek.
Aleš Loprais zaznamenal na trati 2. etapy den plný zvratů, od skvělého tempa na úrovni úzké špičky přes beznaděj při poruše spojky až po štěstí v podobě dokončeného speciálu.
Měla to být další speciálka, v níž byl Aleš odhodlán útočit na vedení etapě. Místo toho se stala bojem o bytí a nebytí v soutěži.
Problémy s akutálními časy průběžných kontrol zřejmě způsobily zácpy na trati. Některá auta uvízla ve vymletých dírách v pistách, čímž zablokovala další účastníky. Druhý rychlostní závod byl velmi náročný, což přiznávají i závodníci.
|
|