Poslední úpravy před přejímkami proběhly v poklidu
Spíše šlo o přeskupení materiálu tak, aby jej bylo možno v prvním bivaku co nejsnadněji použít. Na závodním voze se provádělo preventivní rutinní promazání řízení a části přední nápravy a přetlakování nádržek tlumičů. Vůz navíc dostal konečnou podobu co do reklamního polepu. "Šlo jen o drobné vychytávky, zkontroloval jsem si hadice a všechny důležité spoje, aby nikde neunikal vzduch nebo provozní kapaliny. Je dobře, že máme dnes volno na těch pár rutinních úkonů, přejímky už budou v pohodě. Po nich stejně musíme předat vozidlo do parc fermé a žádné úpravy na něm už dělat nemůžeme," poznamenal mechanik posádky Milan Holáň.
Centrum soutěže, výstaviště La Rural, mezitím ožilo a přilákalo tisíce lidí. Posádky si tu naopak odbudou osobní část administrativních přejímek, tu technickou si odbyly už v Le Havre. Na rozdíl od francouzského přístavu se sem ž musejí dostavit úplně všichni, včetně posádek tiskových vozidel, i tu naši čeká zítra plná akreditace. Přejímkami prošla už dnes většina českých i holandských posádek mezi kamiony.
Celé odpoledne strávil Aleš v kabině svého speciálu a snažil se zkrotit divoký provoz argentinské metropole. Na pár večerních otázek si ale čas našel…
Jak vypadalo závodní auto v přístavu? Potkal jsem před dvěma hodinami Hanse Staceyho a smál se, že Tatra vypadala v přístavu jako kulhavý kůň…
První pohled byl hrozivý, vypustily se jen všechny vaky pérování a kola klesla na doraz. Ale žádný problém by to neznamenalo ani pro obsluhu vozidla v přístavu, kola nedrhnou o podběhy. Hans je veselá kopa, ale tohle nic neznamená, po nastartování se vaky zase nafoukly zpět a mohlo se vyjet.
Co ostatní vozy?
Opět bez problémů, pouze Filharmonie opouštěla Francii zcela bez nafty, tak jsme byli na vážkách, zda dojede k prví pumpě, ale povedlo se. Dostala pár litrů a u té další jsme dotankovali všechna auta už na první etapu. Stejně tak jsou auta umytá, aby vypadala dobře při pódiové show 2. ledna.
Staceyho tým prý zůstal se všemi vozy v přístavu bez baterií, které se vybily…
Pořadatelé prý měnili Iritrack a i v našem autě byl zapnutý, když jsem poprvé nasedl. Tatra však naskočila na první škrtnutí. Někdo pečlivý ale pozapínal všechny knoflíky, které jsme přelepili páskou. A zvědaví soupeři se možná byli mrknout na korbě, protože byla odjištěná zadní plachta, která ji kryje. Smutnější pohled byl však na všechny tovární Kamazy s vypuštěnými koly.
Je tu už teď dost teplo. Kolik sis vůbec do Argentiny přivezl závodních kombinéz?
Mám celkem čtyři. Tři modrobílé, které naši fanoušci už znají, a k nim i jednu modrou, s níž jsem startoval jako Karlův navigátor v roce 2006. Jako řidič se potím daleko víc než v dobách, kdy jsem jen navigoval. Kuklu do přilby musím měnit denně. Mnohdy ani není jak se v obličeji utřít. Mám sice v autě ručník, ale není čas jej dohledávat. Ve dni volna musíme nechat všechny kombinézy vyprat, Valparaiso je snad dostatečně civilizované. Teploty však rozhodně ještě porostou.
Jiří Vintr
< Předchozí | Další > |
---|