Alešova Tatra vítězí v anketě o Miss Dakar 2009
Alešova Tatra urvala vítězství v samotném závěru a nechala za sebou tovární Ginaf Wufa Van Ginkela a Liaz Martina Macíka. Pár čtenářů zůstalo zmateno ze zadání pro hlasování a snažilo se do čela dostat jedinou truckerku ve startovním poli, naši kamarádku Elisabete Jacinto, ale hlasování se týkalo výhradně vozidel.
"Tohle vítězství nás velmi těší a je příjemným rozptýlením při čekání na start rallye. Většina z nás navíc truck forum na internetu navštěvuje a názor čtenářů nás zajímá. O to víc jsme raději, že se jim design a barevná úprava vozidla líbí a jistě jsou potěšeni všichni, kdo se na jeho finální podobě podíleli. Úspěch je zavazující, vždyť tyhle protivníky chceme porážet za pár dní i na závodní trati," shrnul své dojmy Aleš Loprais.
Hlasování truck fóra můžete nalézt na této adrese
Přejímky jsou úspěšně za námi
Závodní kamion, podobně jako obě asistenční Tatry a novinářská Navara prošly bez problémů zbývající částí technických a administrativních přejímek. Navigátor Aleše Lopraise Vojta Štajf dorazil do Buenos Aires doslova několik minut před termínem, který organizátoři určili pro přejímky startovního čísla 502. Vojtův původní let byl totiž pro nedostatečnou vytíženost letadla zrušen. Následovalo zařizování náhradního spojení, což se nakonec díky neoblomnému jednání podařilo. Doufejme, že to byla jediná a poslední vypjatější situace na letošním Dakaru.
Po pětihodinovém maratónu mezi kiosky organizátorů odcházeli Aleš Loprais, Milan Holáň a Vojtěch Štajf se všemi potřebnými razítky, což znamenalo jediné: možnost odstartovat 3.1.2009 do závodu. Po příjezdu do parc fermé si kluci pořádně prohlédli konkurenci, která je letos silnější než kdy jindy.
"Úmyslně nechci nikoho předem vyzdvihovat," prohlašoval po technických přejímkách Aleš Loprais. "Mezi favority patří samozřejmě známá jména a staré dobré firmy, ale špička bude širší než kdy jindy. Budeme si muset počkat, jak to nakonec dopadne, ale půjdeme do toho naplno hned od začátku."
Mechanik závodního vozu Milan Holáň se samozřejmě zajímal o to, s čím jede konkurence: "K vidění je tady spousta nových a zajímavých nápadů. V parc fermé stojí opravdu hodně nádherných aut."
Vojta Štajf neskrýval radost z toho, že nakonec do Buenos Aires vůbec dorazil: "Jsem především rád, že jsem dorazil. V sobotu startujeme a do té doby bude dost času na regeneraci a koncentraci. Ještě toho musíme s týmem hodně prodiskutovat, ale jsme výborně připraveni a budeme bojovat o nejvyšší příčky."
Jiří Vintr, Loprais Tatra Team
< Předchozí | Další > |
---|