Strávili jsme první noc v bivaku.
Na autě se dělaly úpravy na zadním kole a po jízdě v první etapě bylo třeba dotáhnout kabinu. V areálu dakarského městečka však nebyli mechanici MS-rallytrucku jediní, kteří se pustili do úprav. Zvuky svářeček, motorů, kompresorů a dieslových agregátů se po hladině jezera nesly do rána. Někteří opravovali následky prvních havárií.
Start do druhé etapy, jenž vedla ze Santa Rosa de la Pampa do Puerto Madryn závodní Liaz MS-rallytruck týmu startoval těsně před desátou hodinou. Startovalo se z místa vzdáleného pět set metrů od bivaku. Druhá etapa byla velmi podobná té ze soboty. Více než dvě sta kilometrů dlouhý speciál vedl po velmi prašných pistách. Závodníci jeli doslova v mraku prachu, což jim velmi ztěžovalo orientaci. Těžké stroje v některých místech vymlely i téměř metr hluboké díry. Ti co na trasu vyráželi později, tak mohli natrefit na past, která nebyla uvedena v roadbooku.
Posádka závodního Liazu 4x4 Dakar měla sice co nejrychleji dorazit do cíle, zda tak učinila se zatím nepodařilo zjistit. Ze zatím neznámých důvodů podle internetových záznamu průjezdní kontroly totiž neprojela spolu s dalšími závodníky kamion MS -tallytruck týmu bodem na 108 kilometru speciálu. Někteří závodníci nebyli uvedeni ani v průjezdech na 73 kilometru. „Je možné, že tam byla bouračka a závod musel být zastaven nebo odkloněn mimo průjezdní kontroly,“ konstatoval otřelý dakarista Jiří Žák. Příčinou mohla být také jen komplikace v přenosovém informačním systému. Jisté je, že posádka Marka Spáčila v kabině závodního Liazu 4x4 Dakar na 15 kilometr druhé etapy vyrazili na desáté pozici a na 74 kilometr dorazili jako dvanáctí.
Zuzanka Pršalová
< Předchozí | Další > |
---|