Posádka modrostříbrné Tatry se hlásí z bivaku v Al Quaryatu. Jak pořadatelé včera slíbili, dnešní etapa byla opravdu rychlá. Tatra Livescore ji doslova „proletěla“ rychlostním průměrem přes 96 km, v čase 3:44:01, a byla bezmála o 41 minut v cíli rychlejší než druhý kamion v pořadí. Odčinili jsme tak včerejší smůlu.
|
Posádka modrostříbrné Tatry se hlásí z bivaku u města Nalut, tentokráte již na území Libye. V dnešní etapě se jako pravdivé ukázalo rčení „první vyhrání s kapsy vyhání“, jak již určitě víte z výsledků.
Dnešní etapa začala krátkým spojovacím úsekem (21 km) ke startu speciálky v Techine.
Podruhé ze svých dvou účastí ve velkých soutěžích jako závodní pilot získává Aleš Loprais umístění na stupních vítězů. Holanďan Van Ginkel závěrečnému tatrováckému ataku odolal, a tak si od Balatonu náš tým odváží cenu za třetí místo.
Na start dnešní etapy se postavili oba naši jezdci. Taktika byla, v těchto etapách se Central Europe Rally už vyhrát nedá, ale dá se vše ještě projet. Večer jsme si sedli s Josefem Kalinou z Tedom truck teamu, mimochodem nejlepším navigátorem všech dob Dakar, abychom si ujasnili silná a slabá místa posledních dvou dnů.
Posádka modrostříbrné Tatry se hlásí z tuniského města Matmata, prvního bivaku v Africe. Konečně jsme se dočkali a začala pro nás ta opravdová Rally Tunis.
Včera ráno jsme si po deváté hodině ráno vyzvedli tatrovku z uzavřeného parkoviště (parc fermé) a vydali se směrem k přístavu, kde již byl zakotven tuniský trajekt jménem Carthage.
Jeli jsme podruhé stejnou etapu a věděli jsme tím pádem do čeho jdeme a také jak musíme jet, abychom s brzdami nedopadli jako včera. A musím říct, že všechno klaplo z našeho pohledu na jedničku. André byl nucen opustit svůj oblíbený jízdní styl levá noha na brzdě pravá na plynu, čímž nejen, že nám neshořely brzdy, ale dokonce jsme zajeli i lepší čas.
|
I v páteční etapě Středoevropské rallye obsadil Aleš Loprais 2. místo za suverénně kralujícím Hansem Staceym, a to se ztrátou 6:48 minuty. Přestože znovu porazil průběžně druhého Van Ginkela, zůstává i nadále na třetím místě absolutně.
Brzké ranní vstávání ve čtyři hodiny poté, co jsme ulehli o půl jedné, nebylo z těch nej zážitků. Rychlý, 213km přesun do města Dabas, kde jako v první soutěžní den tak i nyní, čeká rychlostní test dlouhý 62km. Rozdíl je jen v tom, že se jede opačným směrem.
Závodní bivak se usadil ve Veszpremu a my máme za sebou dvě ze tří speciálek, které nás ve vojenském prostoru zde v okolí města čekají. No a vzhledem k rychlému, ale dost technickému terénu máme rovněž za sebou dvě výměny brzdového obložení na přední nápravě naší tatry.
Středoevropská rallye se natrvalo usadila ve Veszprému, kde byla na programu nejdelší speciální zkouška, která měří 156 km a pojede se celkem třikrát. Aleš Loprais v ní maximálním nasazením dobyl druhé místo a hlavně eliminoval hlavní protivníky v boji o pódiové umístění. Výsledek znamená celkovou třetí pozici průběžného pořadí.
Do místa přejímek v přístavu jsme dorazili chvilku po osmé poté, co jsme museli kvůli nějaké manifestaci uhnout z „nacvičené“ trasy a trošku improvizovat při hledání alternativy, navíc v ucpaných ulicích. Ihned po příjezdu jsme se vydali do velkého stanu, kde probíhala administrativní část přejímek.
|
|