Livescore Team po přejímkách
Ta spočívá v tom, že postupujete od stolu ke stolu, tu vám kontrolují závodní licence, tu pasy včetně víz, jinde se platí za vstup do Libye, vyplňují se dokumenty pro lékařskou službu atd. Vojta již zde vyfasoval itinerář první etapy v Tunisu. Taky jsme se dozvěděli, že oproti původním předpokladům kamiony nakonec prolog nepojedou, takže první závodní kilometry si odbudeme až v Africe, škoda.
Na závěr jsme vyfasovali přístroje Iritrack, GPS a Sentinel. Iritrack slouží k tomu, aby měl pořadatel přehled o aktuální poloze posádky a posádka pomocí něj může přivolat pomoc. GPS je nejdůležitější věc pro to, abychom se neztratili – každá posádka dostane jeden, my jsme si vyfasovali dva, takže s navigací bude moci pomáhat i Radek na prostřední sedačce. Sentinel je věc, která pomáhá při předjíždění pomalejších soupeřů. Při zmáčknutí tlačítka se ozve v kabině předjížděného ostrý zvuk, který jej upozorní na vozidlo za ním.
Všechny čtyři přístroje jsme hned namontovali do tatrovky, pořadatelská služba nám mezitím nalepila startovní čísla a povinné reklamy. Pak jsme se vydali do druhého, většího, stanu, kde nás čekala technická část přejímek. Stan byl rozdělen na tři částí, vlevo byli motorkáři, uprostřed osobní auta a vpravo kamiony. Hlavním technickým komisařem byl pan Lionel Care (o kterém jsme psali již včera). Kamiony měl na starosti pan Pirre Caporal, což je hlavní technický komisař FIA, s kterým již několik let spolupracujeme během homologačních řízení pro naše závodní kamiony. Vzhledem k tomu, že jsme zde jediný kamion homologovaný dle kategorie „Superproduction“ (s homologací platnou od 1.4.2008), byla kontrola poměrně důsledná, včetně např. kontroly rozměrů mezichladiče plnícího vzduchu a kontroly tvaru a rozměrů podvozkových příčníků a rámu Tatry. Po kontrole přileb, systému HANS a závodních kombinéz jsme cca v půl jedné obdrželi potřebná razítka a odjeli z prostoru přejímek směrem na nábřeží starého přístavu do uzavřeného parkoviště, kde bude tatrovka stát spolu s ostatními závodními stroji až do zítřejšího rána.
Co se týká konkurence, je zde všech jedenáct přihlášených kamionů. Nejvíce je MANů (šest), včetně dvou úplně nových TGA připravovaných původně pro Dakar 2008, pak jsou tu dva Unimogy (za volantem jednoho z nich je Giacomo Vismara známý z Dakaru) a jeden Renult Kerax 6x6, což je víceméně spíše rychlý doprovod. Nejzajímavějším konkurentem je DAF CF 75 italské posádky Bellina-Minelli (bývalý spolujezdec Vismary), což je původní vůz De Rooye z roku 2002 (verze s tuhými nápravami a plachtovou nástavbou). Čeká nás tedy poměrně slušné závodění.
Zítra dopoledne nás čeká nalodění na trajekt, který by měl odplouvat z Marseille ve 14.00. Na lodi je plánován úvodní briefing pro všechny soutěžící, dále seznámení s funkcemi GPS a Iritrack a vyřizování vstupních formalit do Tunisu. V Tunisu bychom měli být kolem osmé ráno v pátek a hned po vylodění vyrazíme do první africké etapy se speciálkou v délce 25 km.
LRT.CZ
< Předchozí | Další > |
---|