4.a 5. etapa pohledem našich motorkářů
4.etapa Debrecen (Hun) - Veszprem (Hun) – 23.4.2008 - 580km
Spojovačka: 213km, Speciál: 62km, Spojovačka: 206km, Speciál: 88km, Spojovačka: 11km
David je průběžně po CP1 na 15. místě, Dušan na 24. místě. Jarda Katriňák suveréně vyhrál, ale po příjezdu do bivaku si stěžoval, že zbytek speciálu mu motorka zlobila.
Josef Macháček již nepokračuje. Utrhl motor a poškodil vodní pumpu. Bohužel se ho tento závod smůla nepustila. David a Dušan pokračují do Vezsprému. Je sychravo a prší, teplota kolem 12°C.
Motorky jsou v cíly dnešní etapy. David musel odjet takřka celou druhou rychlostní zkoušku na měkké zadní gumě, protože se mu rozsypala výplň (viz fotogalerie). Velmi náročný test v okolí vojenského prostoru ve Veszpremu přinesl i řadu nervózních situací. Jarda Katriňák byl v konfliktu s Cyrilem Despresem, protože Jardův mechanik vjel Despresovi do cesty a tím ho zdržel. V týmu KTM je nervozita, protože nejsou zvyklý, že by je někdo ohrožoval na předních pozicích. Český jezdec Pepa Švorc měl nehodu, ale je v pořádku. V závodě ale možná již nebude pokračovat, protože rozbil svůj stroj KTM. Závodí se skutečně na hraně možností jezdců. Na trati jsou nebezpečné prohlubně, které jsou vidět na poslední chvíli, trať je posázena spousty kontrolních bodů, aby si jezdci trať nezkracovali a nervozita stoupá. Celkově dnes David dojel na 14.místě, Dušan Randýsek si drží standardní a velmi kvalitní výkon a dojel na 26.místě. Celkové umístění nechci nyní uvádět, protože spousta jezdců bude pravděpodobně penalizováno, z důvodů překroční rychlosti nebo chybějící kontrolní bod.
5.etapa Veszprem (Hun) - Veszprem (Hun) 24.4.2008 - 317km
Spojovačka: 11km, Speciál: 156km, Spojovačka: 35km, Speciál: 54km, Spojovačka: 61km
Neuvěřitelných 8 listů formátu A4 změn v navigaci pro dnešní pátou etapu, bylo připraveno na závodníky. Spousta změn na poslední chvíli a k tomu jeden změnový list hned na začárku dnešní etapy, dává velké mínus organizaci CER. Tým KM Racing se ovšem včera večer připravoval i po technické stránce. Nové zadní obutí, nový řetěz, samozřejmě filtr vzduchu a také zde poprvé plně využijeme velkou 22 litrovou nádrž, protože první přejezd a rychlostní zkouška jsou dlouhé 166km. Terén střídá perk, kamení, lesní porosty, louky a zpevněné povrchy jako je beton a asfalt. V noci vydatně pršelo, tak se dá očekávat velmi nepříjemný terén. Josef Macháček definitivně odstoupil z kategorie čtyřkolek. David byl na první CP 14.místo a Dušan 24. místo.
Po první rychlostní zkoušce se David drží na výborném 14. místě a Dušan Randýsek na místě 20. Velké změny v plánování etap a umisťování tzv.waypointů vedl k tomu, že Jarda Katriňák dostal penalizaci 1hodinu, za neprojetí tohoto bodu. David měl také problémy s navigací, protože mu přestalo fungovat čidlo tripmasteru, ale to jsme dali v asistenčním parku do kupy, takže mohl vyrazit do druhé, 54km dlouhé zkoušky, již s tripem opraveným. Dušan měnil přední kolo a jede stylem zůstat v soutěži a neriskovat zdraví.
"Druhá rychlostka mi sedla, držel jsem se se špičkou a docela mě to baví", přiznal David po dojezdu druhého rychlostního speciálu, ve kterém skončil na vynikajícím 7.místě. Dušan Randýsek si nenechává odjet exkluzivní 20 závodníků a umístil se dnes na 19.místě. Oba borci dnes minimálně jednou "vystoupili" (upadli) ze svých strojů a tak musí Dušan měnit řidítka a u Davida zůstalo pouze u odřených plastů a nádrže. Do zítřejšího speciálu, který bude stejný, co se profilu tratě týče, budeme měnit přední i zadní pneu a filtraci.
Celkově se David dostal do TOP 10 a to s přihlédnutím na všechny penalizace ostatních závodníků, přesto si myslím, že to jeho výkon nijak nedegraduje, spíše naopak. Musím se přiznat, že tolikrát jsem nebyl na ředitelství závodu, jako dnes. Skutečné zmatky s modifikacemi "roadbooků", změna následuje změnu, velké tiskové chyby, kluci sedí občas celkem bezradní nad tím, co pro ně vlastně pořadatel na další den připravil, kde si mají udělat poznámku, co vlastně platí a co ne, závidím jim jejich klid. My jsme tady od toho, abychom se snažili jim to maximálně usnadnit. Pořadatel mi na to pak řekne "sorry". Už je to tak daleko, že si to od nich nechávám podepsat. Na co se ovšem nezapomnělo, byla finanční pokuta 300 Euro, kterou jsme museli zaplatit za dvojnásobné překročení rychlosti v kontrolním úseku. Ale je to naše chyba :-), tak platíme.
Martin Pabiška
< Předchozí | Další > |
---|