Původní prognózy o nevelké, resp. méně zajímavé účasti na Italian Baja 2008 se podle oficiálního seznamu přihlášených posádek naštěstí nepotvrdily a jak je ze seznamu zřejmé, je se opět na co těšit. Mezi první čtyřkou startujících s prioritou FIA jsou Gadasin, Al-Attyiah, Blazquez a Rodriguez.
|
Český tým OffROADSPORT CZ opět připravil pořádný šok pro příznivce cross country rallye. Při nadcházející Italian Baja, která se jede o víkendu 14. – 16. 3. v tradičních místech okolí města Pordenone, usedne Miroslav Zapletal s navigátorem Mílou Janáčkem do kokpitu továrního vozu týmu X-raid BMW X5.
Zrušení lednové dakarské rallye zamíchalo kartami v desítkách týmů, které se každoročně afrického dobrodružství účastní. Hrozilo, že několikaměsíční příprava příjde vniveč. Po návratu z Lisabonu popadly týmy kalendáře s motoristickými akcemi roku 2008 a začala se hledat náhrada. A kdo má rád Afriku, určitě dlouho neváhal a přihlásil se na rallye Optic 2000 Tunisia.
Rally-raid.eu team bude také v sezóně 2008 startovat s vozem Mitsubishi Pajero Did, za jehož volantem se jako tradičně objeví Viktor Chytka. Na sedadlo spolujezdce usedne Pavel Vaculík.
Celý tým čeká náročná sezóna v podobě startu v kompletním Mezinárodním mistrovství České republiky.
Spuštění tzv. Série Dakar ze strany A.S.O. nemohlo nechat chladnými další závodní plány Loprais Tatra Teamu a po důkladném přehodnocení situace padlo rozhodnutí zúčastnit se Central Europe Rally v Maďarsku a Rumunsku ve druhé polovině dubna, na úkor rallye Optic 2000.
To jsem slýchával celé dětství a mládí, lezlo mi to na nervy, ale jak se to panečku teď hodí.
Dakar je po smrti, alespoň v té původní podobě a všechny řeči o tom, že to slovo znamená maratonské závody obecně, že je to značka a symbol dobrodružství nemohou zakrýt fakt, že Dakar je město v Africe a „Dakar“ je (byl) africký závod.
|
Zprvu je třeba doplnit, že nakonec se včera před půlnocí organizátoři dohodli na výsledcích a dle těch oficiálních tedy bylo pořadí: 1. Novitskyj na Mitsubishi L200 s náskokem 6min 1s před Misikovem na Nissanu Navara.
Třetí Berkut (Mitsubishi Pajero EVO V6) na něj ztrácel 18s a my na čtvrtém jsme byli o pouhých 17s za Berkutem. Pátý Zhilthsov již ztrácel téměř 5 minut na naše Pajero.
Dnešní den začal již brzo ráno okolo sedmé hodiny, přejezdem do prostoru Gromovo, který je vzdálený asi 60km od centra závodu v Igoře.
Zdejší organizátoři natáhli okruh o délce 86km po lesních cestách, kde se dalo jet 150 km/h, ale i přes lesní technické pasáže, kde bylo třeba dávat velký pozor. Tak jako tak, rychlostní průměr jen těsně pod 100km/h vypovídá něco o charakteru trati! :-)
Specifická je tato Baja už jen tím, že se jede v Rusku – zemi neomezených možností! :-) Další specifikum je v tom, že se jako asi jediný závod tohoto druhu jede na ledu a sněhu. Bohužel letošní počasí, kdy jsou teploty zde, v okolí St. Peterburku, lehce okolo nuly, závodu moc nepřeje, ale v okolních lesích je stále sněhu dost.
Ráno, ještě před startem dnešní 188km dlouhé RZ nás čekalo nemilé překvapení. Včera při kontrole GPS nám byla udělena hodinová penalizace, která nás odsunula na sedmé místo v průběžném pořadí.
Penalizace za neprojeté 4 body (hned po startu RZ) je přinejmenším diskutabilní, neboť organizátoři na poslední chvíli přesunuli místo startu a v roadbooku nebyla žádná změna
Již po páté hodině ranní se začali závodníci sjíždět z hotelů k servisnímu místu a centru celého dění Hail Saudi Baja, které se nachází na okraji města. První posádka startovala v šest a tak jsme si i my museli tentokrát přivstat.
Ranní přejezd téměř 100 km jsme zvládli bez problémů a tak mohlo před osmou ranní místního času vše vypuknout.
|
|