Nyní jsme již v Číně a máme za sebou úspěšný přechod hranic (asi 6h byrokracie a kontrol všeho možného), RZ bez problémů na 11. místě, celkově jsme již na 10. Více v den volna, nyní se můžete začíst do toho co se do včerejška událo!
|
Po dnešní etapě, která vedla Ajaguzu do Karamaj a měřila 528 km , z toho jen 82 km speciálky, se Mirek Zapletal přehoupnul do první desítky v kategorii kamionů ze včerejšího 14. místa. Martin Macík bohužel v závodu dále nepokračuje. Mezi motorkáři stále vede slovák Jaro Katriňák s náskokem téměř půl hodiny.
Nový maratón Reného Metge má za sebou už šest etap a překročením Uralu vstoupil na území Kazachstánu, kde na něj čekají mimořádně rychlé pisty na ruských stepích. Dosavadní průběh poznamenaly dvě tragické události v podobě tragických úmrtí čínského závodníka v osobním voze Xu Lang a francouzského motocyklisty Philippa Tonina.
Zdravíme z „Republiky of Tatarstan“, jedné s autonomních oblastí velké Rusy! Nacházíme se na konci třetí etapy, která nás zavedla do městečka Jelabouga. Vezmeme to trochu zkráceně, protože vlastně zatím není moc o čem psát.
První etapa je za námi a sice ta nejdelší. Celková vzdálenost 834km, z toho sice jen 71 speciálek, ale přesto ve výsledkové listině jsou znát výraznější rozdíly. Na start v St. Petěrsburgu se postavilo celkem 164 posádek z toho 31 kamiónů kde máme Martina Macíka a Mirka Zapletala, dále 57 motorek s Pepou Macháčkem a Dušanem Randýskem a Jaroslavem Katriňákem.
Zatímco nyní již v klidu sledujeme mladou petrohradskou generaci, jak v neoprenech „kajtují“ (správně psáno kiting – surfování s malým padákem) ve vlnách Finského zálivu, nekonečná řada účastníků prochází administrativními a technickými přejímkami.
|
René Metge to dokázal a 12. června se opět roztočí kola slavné rallye do Pekingu. Metge se sice nemůže pochlubit tak hvězdným obsazením jako pořadatelé Středoevropské rallye, ale takřka mýtický rozměr soutěže může dohnat manko v podobě její zatím dost pokulhávající medializace.
Je to tady, poslední věci se nakládají na korbu stále novotou vonícího M.A.N.u! Ten pojede tento nejnáročnější závod svého druhu se startovním číslem #419. Auto bylo možno zahlédnout na stánku značky M.A.N na Brněnském Výstavišti tento týden při příležitosti Autotecu 2008, ale nyní je již zpět v Dřevohosticích a připravuje se na odjezd.
Ve dnech 28.-29.5. proběhlo ve vojenském prostoru Záhorie na slovenské Sahaře testování za účasti kompletního Loprais Tatra Teamu, který by se měl zúčastnit Rallye Dakar 2009. Počasí nám tentokrát opravdu přálo a tak jsme v průběhu dvou sluncem zalitých dnů mohli vyzkoušet hned několik zlepšení.
Český tým OffROADSPORT CZ se chystá odjet v sobotu směrem Polsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko a nakonec Rusko, aby se v pondělí dostal do cílového Petrohradu. Cílového však jen pro zdolání přejezdu ke startu letošního nejnáročnějšího vytrvalostního závodu, který se na dlouho zapíše do historie, stejně jako například Paříž – Peking před 14 lety.
Jak pořadatelé Dakaru z A.S.O. v únoru pravili, tak i činí. Druhý díl nultého ročníku dakarské série bude mít pokračování v září v Portugalsku, i když bez kamionů.
Dlouho bylo na vážkách, zda se druhý díl Série Dakar vůbec uskuteční, ale už u přejímek se šeptalo, že se jedná o hotovou věc, leč kvůli dosti specifické trase se bude konat bez účasti kamionů.
|
|