Startuje Rallye Transorientale – obnovená soutěž za čínským drakem
Ozdobou soutěže bude nesporně kategorie kamionů. Kompletní „sborná“ Kamazu s Čaginem, Kabirovem a Mardějevem dostane za úkol vzdorovat trojici holandských bojovníků – Staceyem, Gerardem de Rooyem a Hansem Bekxem. Dlužno dodat, že souboj Čagina, Kabirova, Staceyho a mladého de Rooye je zcela otevřený a bez jasného favorita. Poslední úspěchy jako by favorizovaly Staceyho, ale kdo zná skutečnou formu nového superproduction od Kamazu? Pár novinek? Jan de Rooy nakonec zůstal doma. Gerard pojede s kamionem původně připraveným pro Dakar, ovšem pozor! Už nejen motor, ale i kabina pochází z Iveca! Takže nový název vozu je Iveco Trakker, podvozek je pak tentýž, za který byl celý tým vrácen domů od přejímek Dakaru 2006. A máte to. Hans Stacey pronajal svůj druhý kamion ruskému kolegovi. Inu, bohatýrské peníze zmůžou všechno, zatímco Francouz Jacquot, Staceyho perfektní týmová dvojka z posledního Dakaru, musel oprášit svůj letitý sériový MAN elkové řady. Až za favority počítáme další kvalitní posádky: od Franze Echtera přes Martina Macíka, Pepa Vila Rocu až po Miroslava Zapletala...
Mezi auty se pozornost soustředí na Schlesser Buggy Španěla Monterdeho a Vigorouxův Protruck, zatímco v jedné stopě jsou všeobecně favorizování Ulevassetter s Katriňákem. Co jméno, to pojem.
10 700 km napříč Ruskem, Kazachstánem s cílem u čínské zdi tedy mohou začít být pomalu, ale jistě ukrajovány. Hned na úvod čeká všechny nejdelší etapa, z níž ovšem jen 71 kilometrů bude činit speciálka v jednom z ruských vojenských prostorů.
Jiří Vintr
< Předchozí | Další > |
---|