Aleš Loprais získává třetí místo
Poslední, sedmá etapa Středoevropské rallye už do výsledků kategorie kamionů změnu nepřinesla. Aleš do ní startoval jako druhý, ale Van Ginkel na trati, jež naturelu jeho vozu sedla dokonale, získal ještě cenné minuty navíc. Aleš speciálku nakonec dokončil těsně jako čtvrtý a upevnil si tak třetí pozici v celkovém pořadí. Trasa byla totožná s tou čtvrteční a páteční, nicméně jela se v opačném směru, aby se případná znalost trati nemohla projevit ve výsledcích. „Je tu tak obrovská změť cest, kudy se dá soutěž vést, že šlo prakticky o úplně novou etapu. Myslím, že kdo tu zakufroval, a nezjistil to ihned, dostal se do velikých problémů, protože se také mohl dostat na trať v protisměru, aniž by to poznal. Nám se to naštěstí nestalo,“ komentoval trasu navigátor Ladislav Lála.
„Dnes jsme se mohli dostat na druhé místo jen v případě Van Ginkelovy chyby nebo technických problémů. Na Dakaru se to tak stalo, tady měl štěstí on. Poslední tři etapy se jely vyloženě ‚na motor‘, byly to dlouhé akcelerační pasáže spojené techničtějšími úseky. Holanďané využívali mamutího výkonu motoru, kvůli kterému jsme je nemohli sjet. Myslím však, že výkonnostně jsme na druhé místo měli, ale za daných okolností, hlavně ztráty z druhé etapy, je výsledek opravdu maximem možného,“ poznamenal Aleš Loprais po dojezdu a vyhlášení vítězů v nedalekém Balatonfüredu.
Aleše v poslední etapě znovu částečně zpomalovaly potíže s brzdami, které se mírně zadíraly a bylo proto nutné dávkovat jejich účinek velmi citlivě.
Spokojen byl i Alešův otec a manažer týmu Milan Loprais: „Ukázalo se, že vývoj vozu šel správným směrem. Aleš i auto ohromně zrychlili a je třeba uznat, že ani soupeři nespali. Když to tak vezmu, naše Tatra je nejlepší vůz s platnou homologací, protože naši soupeři, kteří se umístili před námi, ji stále nemají. I nadále hodláme jít cestou homologace a kvalitní přípravy. Už nyní máme spoustu nápadů, jak vůz výkonnostně posunout dál.“
Loprais Tatra Team
< Předchozí | Další > |
---|