Zveme vás na autobál do Fryštáku u Zlína....Od slavnostního zahájení „prvního“ motoristického plesu nás dělí už jen pár dnů. Pořadatelé tak navazují na tradici plesů pořádaných v minulosti Svazarmem. Nepůjde však o klasickou společenskou událost. Cílem organizátorů není jen připravit přátelskou a hravou atmosféru pro všechny návštěvníky, ale také pomoci lidem, kterým motorismus negativním způsobem zasáhl do života. I na ty je zapotřebí si vzpomenout - v našem případě prostřednictvím nadace Malina.
|
LRT - Dakar 2006 jedna TATRA nedojela, druhá se umístila na 4. místě... Na Silvestra odstartoval z Lisabonu 28. ročník dakarské rallye. Letka Racing Team na tento nejtěžší závod vyslal dva soutěžní a jeden doprovodný vůz TATRA. Posádky / TATRA PETROBRAS startovní číslo 513 pilot André Azevedo, navigátor Maykel Vilarta, mechanik Jaromír Martinec. TATRA LIVESCORE startovní číslo 518 pilot Tomáš Tomeček, navigátor Vojtěch Morávek, mechanik Vlastimil Buchtyár. Asistence TATRA Petr Vodák, Geraldo Lima, Ronaldo Pinto.
Dakar 2006 - sumář / automobily / ... Dakar.cz / Po zhlédnutí celého průběhu soutěže tvrdím, že Mitsubishi vyhrálo zaslouženě. Ve formuli 1 existuje pojem package a označuje jakýsi soubor vlastností stroje, týmu, jezdce atd. A právě tenhle balík měli Japonci opět lepší. Jezdci Volkswagenu dokázali vyhrávat jen jednotlivé etapy, chyběla jim větší vyrovnanost výkonů v průběhu závodu.
Macík si nesplnil sen, přesto byl výborný... Před odjezdem na dakarskou rallye snil český závodník Martin Macík o tom, že by se se svým kamionem umístil v elitní desítce. Nakonec se mu to sice o jedno místo nepodařilo, ale přesto mohl být částečně spokojen. Zcela nečekaně se totiž stal druhým nejúspěšnějším českým účastníkem rallye. Jeho slavnější kolegové Karel Loprais a Tomáš Tomeček do cíle v senegalské metropoli vůbec nedorazili. Prvním posádkou jedoucí pod českou licencí v letošním Dakaru byla brazilcko-česká posádka Tatry De Azevedo-Martinec-Justo...
Dakar 2006 - sumář / kamiony / ... Dakar.cz / Když se podívám na výsledky posledních let, zdá se mi, že ty kamiony musejí být hrozná nuda...stále stejný vítěz, ať už osobně nebo zastoupený týmovou dvojkou... V letech, kdy pořadím na prvních místech míchaly ještě tatrovky, to byly vzrušující bitvy, ale letos to bylo snad až příliš velké sólo. Bylo poznat, že ze skutečně účinné konkurence, schopné pravidelně bojovat o vítězství v etapách, ubyla ta opravdu úderná síla už při administrativních přejímkách...
Katriňák ani potřetí neuspěl...Pro slovenského motocyklového reprezentanta Jaroslava Katriňáka (39) byl letošní ročník Dakaru již třetím pokusem o dojeti do cíle k Růžovému jezeru. Jeho dva předchozí starty v letech 1998 a 1999 skončily neúspěšně. V žádném z ročníků 98 a 99 se mu nepovedlo pro technickou závadu dorazit do cíle. Jako premiant se v roce 1998 pohyboval v první desítce a v roce 1999 se mu povedlo dokonce vyhrát 6.etapu z Ataru do Atidikje.
|
Dakarskou rallye vede Alphand LABÉ (Guinea) - Bývalý slavný francouzský lyžař Luc Alphand se dostal v dakarské rallye do vedení v soutěži automobilů. Do čela se posunul po nehodě dosud vedoucího krajana Stéphana Peterhansela, který po nárazu do stromu zůstal stát na 278. kilometru čtvrteční rychlostní zkoušky a s opravou poškozeného zadního kola mu musel pomoci asistenční vůz. Obhájce prvenství nakonec ztratil více než tři hodiny a klesl na čtvrté místo.
Macík dělá Liazu dobré jméno / Liaz obnovuje výrobu... Dne 6.ledna 2006 bylo oficiálně potvrzeno, že firma Tedom společně s Martinem Macíkem chystá obnovení výroby vozidel Liaz. Již několik měsíců se mezi fandy Liazů šuškalo o vzkřísení výroby. Tyto domněnky nabyly ještě reálnějších hodnot po tiskové konferenci dakarského týmu Martina Macíka koncem prosince roku 2005, kdy Macík zmínil, že plánuje s Tedomem zahájit výrobu nákladních vozidel. Nyní, kdy Martin Macík úspěšně bojuje se svým Liazem o umístění v nejlepší desítce na dakarské rally, přišlo z vedení firmy Tedom jasné vyjádření k jejich plánům.
13. etapa Labé - Tambacounda / Aktuality, výsledkový servis... Dakar také může mít horské etapy. I když kyslíkové masky nejsou nutné, tak závod dosáhne nejvyššího bodu ve výšce 1000m n.m. na několika přechodech. A tak jako v předchozích dnech cesty budou úzké a prach bude způsobovat velké potíže. V minulých letech docházelo při přejezdech vysoko položené etapapy, v ostrých zatáčkách k ucpávání trati...
12. etapa Bamako - Labé: Aktuality / Výsledky...Dakar.cz / Po odstoupení další posádky - Tatra (509) Karel Loprais, Petr Gilar , Aleš Loprais se naše zastoupení na Dakaru 2006 zúžilo na dva kamiony a jednu motorku. Liaz (511) s Martinem Macíkem a Láďou Fajtlem, Tatra (513) De Azevedo, Jaromír Martinec, Maykel Justo. Na motocyklu KTM (37) Ivo Kaštan. Do cíle je stále ještě daleko, startovní pole řídne těšme se na dojezd dnešní etapy...
|
Více článků...
- Aleš Loprais to zvládá ...
- Aktuálně z DAKARU / Martin Macík a Láďa Fajtl - LIAZ 511
- 11. etapa Kayes - Bamako / Mali - Aktuality, výsledky...
- Rallye Dakar je jako moře, jestliže nemáš strach, je to špatné...
- Rus Čagin vládne kategorii kamionů…
- 10. etapa Kiffa - Kayes / Mali - Aktuality, výsledky...
- Zdravíme všechny fanoušky rallye Dakar!!!
- Després a Peterhansel vyhráli nejdelší etapu Dakaru 2006
- 9. etapa Nouakchott - Kiffa / Duny, duny, duny...
- Další oběť Dakaru / Andy Caldecott (KTM) ...
- Den, který utíká nejrychleji...
- Zpráva Míry Martince z Nouakchotu...
- Den volna v podání Josefa Kaliny...
- Nová posádka s českou účastí na Dakaru...?
- Dakarským útrapám odzvonil poločas...
- Loprais: Jsem naklepaný jak řízek...
- Peterhansel už na Dakaru vede...
- Kaštan udělal za dunou kotrmelec...
- Čagin na Dakaru poprvé nevyhrál, Loprais čtvrtý
- 8. etapa Atar - Nouakchot / Macík a Fajtl přitopili pod kotlem...