Macík si nesplnil sen, přesto byl výborný...
Před odjezdem na dakarskou rallye snil český závodník Martin Macík o tom, že by se se svým kamionem umístil v elitní desítce. Nakonec se mu to sice o jedno místo nepodařilo, ale přesto mohl být částečně spokojen. Zcela nečekaně se totiž stal druhým nejúspěšnějším českým účastníkem rallye. Jeho slavnější kolegové Karel Loprais a Tomáš Tomeček do cíle v senegalské metropoli vůbec nedorazili. Prvním posádkou jedoucí pod českou licencí v letošním Dakaru byla brazilcko-česká posádka Tatry De Azevedo-Martinec-Justo...
Macík si dosaženého výsledku váží už proto, že tvořil posádku pouze s Ladislavem Fajtlem. Ostatní piloti kamionů měli přitom v kabině dva kolegy. "Na to, že jsme jeli ve dvou, to byl rozumný výsledek. Technika se nám povedla nad očekávání. Mohlo to být samozřejmě lepší a z toho jsem v uvozovkách trochu zklamaný," řekl Macík v rozhovoru s ČTK po svém návratu do Čech. Krátce po příletu do Prahy přitom už spěchal do práce. "Nic jiného mi nezbývá. Musím se také něčím živit," pousmál se český závodník.
O lepší výsledek jej připravily dvě penalizace. Celkově se tím jeho čas zhoršil o dvě hodiny a devět minut. Nebýt tohoto handicapu, který nabral zejména za neprojetí jednoho ze stanovených bodů na trati, byl by osmý. "Škoda to je, ale kdyby se nepočítá," odmítl Macík spekulovat o možném lepším výsledku.
Radost mohl mít už jenom z toho, že na rozdíl od předešlých dvou let dojel do cíle. "V globálu je dobře, že se to podařilo. Týmů na Dakaru je čím dál více a stále silnějších. A já jsem čistý amatér," upozornil Macík. Z tohoto pohledu byl za jedenácté místo rád. "Osobně mě to ale i mrzí, protože člověk tam nejede dojet, ale závodit. Kdyby nám vyšly drobné nuance, bylo by to lepší," řekl.
Macík stejně jako při svých minulých startech závodil s kamionem Liaz. Na rozdíl od minulého roku byl ale jeho letošní vůz zcela přebudovaný a výrazně vylepšený. "Starty s liazem nejsou samoúčelné. Odzkoušeli jsme pár věcí pro vývoj auta, které chceme stavět a dát do malosériové výroby," vysvětlil Macík.
Pro příští rok chce ale postavit ještě lepší speciál. "Chci představit nové auto. Vše je ale otázka sponzorských peněz. Pokud to vyjde, zúčastníme se. Pokud ne, tak budeme dělat vývoj dále," uvedl Macík.
Jeho nová "liazka" se představí premiérově nejspíš až na Dakaru. Dřívější test v některé ze světových rallye prý není pravděpodobný. "Zřejmě se nám ho nepodaří dát dohromady dříve než v září, říjnu. Pak bychom stihli jen testování někde v Africe a Dakar," dodal Macík.
(ČTK), Dakar.cz
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker
Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar
Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení
< Předchozí | Další > |
---|