Get Adobe Flash player
Home DAKAR 2006 Dakar 2006 - sumář / automobily / ...

Dakar 2006 - sumář / automobily / ...

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 
Celý článek Dakar.cz / Po zhlédnutí celého průběhu soutěže tvrdím, že Mitsubishi vyhrálo zaslouženě. Ve formuli 1 existuje pojem package a označuje jakýsi soubor vlastností stroje, týmu, jezdce atd. A právě tenhle balík měli Japonci opět lepší. Jezdci Volkswagenu dokázali vyhrávat jen jednotlivé etapy, chyběla jim větší vyrovnanost výkonů v průběhu závodu. Po zhlédnutí celého průběhu soutěže tvrdím, že Mitsubishi vyhrálo zaslouženě. Ve formuli 1 existuje pojem package a označuje jakýsi soubor vlastností stroje, týmu, jezdce atd. A právě tenhle balík měli Japonci opět lepší. Jezdci Volkswagenu dokázali vyhrávat jen jednotlivé etapy, chyběla jim větší vyrovnanost výkonů v průběhu závodu.

Fotogalerie DAKAR 2006

Typickým příkladem je Carlos Sainz, před jehož výkonem jinak smekám a doufám, že u maratonů zůstane. Vyhrál čtyři etapy, nejvíc z celého pelotonu, ale shodou okolnost všechny nedůležité. Mistrem taktiky se naopak ukázal být Peterhansel: po dvou afrických etapách ho leckdo odepisoval, ale když jsem sledoval prezentační DVD Mitsubishi, Peter to na něm řekl jasně: na motorce i v autě bylo pro mě principem vždy podat maximální výkon ve dvou třech etapách a v těch zbylých si soupeře jen hlídat. Funguje to! Ano, funguje a Francouz to naplno ukázal i letos: zdrcujícím způsobem zatáhl v klíčových momentech závodu a jel si pro zasloužené vítězství. To však zhatila jediná větší chyba a nemožnost opravit vzniklý problém na trase. Dá-li se o někom letos říct, že prostě prohrál, pak je to rozhodně Peterhansel.

Fotogalerie DAKAR 2006

Alphand samozřejmě vzniklé situace využil, ale dost bych mu křivdil, kdybych okolnosti jeho výhry omezil jen na tuto skutečnost. Nový vítěz je pro budoucnost Dakaru rozhodně velkým plus. Stejně tak druhé místo De Villierse je zaslouženým úspěchem. Volkswagen zůstal v boji o zlato letos opět o (nutno říci, že opět o kus menší) krůček zpět, ale pódiové umístění je reálným odrazem jeho vystoupení. De Villiers znovu ukázal, že je nejen výtečným testovačem, ale také velmi spolehlivým pilotem, Tina Thörner se zase ukázala jako precizní navigátorka. Jihoafričan byl dosud v každém týmu ve stínu slavnějších hvězd, ale výsledkově je předčil. Nezapomínejme proto na něj...

Fotogalerie DAKAR 2006

Sympatickému vystoupení týmu Schlesser chyběla větší vyrovnanost, příchod Magnaldiho byl pro Jean-Louise velkým benefitem personálním, technicky zase napomohlo opětovné zpovolení systémů centrálního dohušťování, byť je třeba přiznat, že Servia měl tentokrát k dispozici přece jen slabší agregát. S byť skvěle fungujícím, ale přece jen skromnějším zázemím se přesile mamutích továrních týmů odolává stále hůře, ale kdyby měly tyhle krásné buggy z Dakaru zmizet, moc by mi chyběly... Přesila továrních týmů však byla znát, pár sympatických drobtů zbylo na výborného Sousu (7. místo s krásným a stále rychlým extovárním Nissanem) nebo Gacheho s nádhernou buggy. Vstoupení týmu USA s brutálním speciálem, který si bůhvíproč říkal Hummer bylo spíše na efekt. Jeho spektakulární jízda rozhodně oživila počátek soutěže, ale Dakar nebyl nikdy to pravé prostředí pro bláznivé kreace z Baja California, rozhodně ne na první pokus...

Fotogalerie DAKAR 2006

Nevím, jak vy, ale já se letos u automobilové kategorie nenudil. Stále se něco dělo a příště snad dozrají ještě syrová BMW, moc by to závodu prospělo, nepřineslo by to novou dimenzi pouze do značkové bitvy, ale také do stále zajímavějšího zápolení benzin vs. nafta. 14 rychlostních testů si mezi sebe rozdělilo vítězstvím hned sedm pilotů. Nejvíce jich posbírali Carlos Sainz (4) a Stephane Peterhansel (3). Jak vidno, dakarské vavříny jsou i o něčem jiném... Konečné výsledky 1. 302 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA) - MITSUBISHI 53:47:32 2. 305 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE) - VOLKSWAGEN 54:05:25 ..... + 00:17:53 3. 304 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA) - MITSUBISHI 55:38:10 ..... + 01:50:38 4. 300 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA) MITSUBISHI 57:07:56 ..... + 03:20:24 5. 309 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL) - VOLKSWAGEN 57:10:57 ..... + 03:23:25 6. 314 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA) - SCHLES-FORD-RAID 57:56:55 ..... + 04:09:23 7. 311 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL) - NISSAN 59:27:43 ..... + 05:40:11 8. 301 SABY (FRA) / PERIN (FRA) - VOLKSWAGEN 62:02:17 ..... + 08:14:45 9. 322 CHICHERIT (FRA) / BAUMEL (FRA) - BMW 62:12:45 ..... + 08:25:13 10. 315 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA) - SCHLES-FORD-RAID 62:13:29 ..... + 08:25:57 ..... + 01:00:00 11. 307 SAINZ (ESP) / SCHULZ (ALL) - VOLKSWAGEN 63:51:18 ..... + 10:03:46 12. 317 GACHE (FRA) / GARCIN (FRA) - BUGGY 67:27:32 ..... + 13:40:00 13. 334 GUINOT (FRA) / KROISS (FRA) - VOLKSWAGEN 69:16:54 ..... + 15:29:22 ..... + 00:30:00 14. 316 SERVIA (ESP) / ALCARAZ (FRA) - SCHLES-FORD-RAID 70:03:32 ..... + 16:16:00 15. 313 COX (AFS) / PITCHFORD (AFS) - BMW 72:42:38 ..... + 18:55:06 16. 438 TOLLEFSEN (NOR) / EVANS (UK) - BOWLER 73:36:58 ..... + 19:49:26 17. 351 RATET (FRA) / CATTARELLI (FRA) - TOYOTA 73:37:44 ..... + 19:50:12 18. 422 TEN HARKEL (HOL) / VAANHOLT (HOL) - LAND-ROVER 74:06:21 ..... + 20:18:49 19. 385 XU (CHI) / LURQUIN (BEL) - NISSAN 76:10:36 ..... + 22:23:04 20. 368 LAVIEILLE (FRA) / BARTHOLOME (BEL) - NISSAN 77:07:20 ..... + 23:19:48 21. 329 BARBOSA (POR) / RAMALHO (POR) - NISSAN 77:25:34 ..... + 23:38:02 22. 344 IKEMACHI (JAP) / ARAKAWA (JAP) - TOYOTA 77:49:06 ..... + 24:01:34 ..... + 01:00:00 23. 328 STRUGO (FRA) / FERRI (FRA) - MERCEDES 78:45:42 ..... + 24:58:10 24. 312 MONTERDE (ESP) / SIVIERO (ITA) - BMW 79:33:31 ..... + 25:45:59 ..... + 01:00:00 25. 355 NOVITSKIY (RUS) / TYUPENKIN (RUS) - NISSAN 80:32:09 ..... + 26:44:37 26. 338 ASAGA (JAP) / NUMATA (JAP) - TOYOTA 80:45:09 ..... + 26:57:37 27. 409 MARTIN (FRA) / METZ (FRA) - BOWLER 82:10:48 ..... + 28:23:16 28. 389 FOJ (ESP) / PUJOLAR (ESP) - TOYOTA 83:52:00 ..... + 30:04:28 29. 339 SZALAY (HON) / BUNKOCZI (HON) - OPEL 84:31:48 ..... + 30:44:16 30. 369 FROMONT (FRA) / FROMONT (FRA) - BOWLER 86:40:00 ..... + 32:52:28 31. 416 METGE (FRA) / CHEVALIER (FRA) - NISSAN 88:14:39 ..... + 34:27:07 32. 430 JACOBS (HOL) / JACOBS (HOL) - BOWLER 88:30:12 ..... + 34:42:40 33. 337 ROUSSELOT (FRA) / PONCET (FRA) - NISSAN 88:52:59 ..... + 35:05:27 ..... + 04:27:00 34. 463 VAN DEIJNE (HOL) / ROSEGAAR (HOL) - MITSUBISHI 89:34:12 ..... + 35:46:40 ..... + 01:38:00 35. 458 SURRET (FRA) / LACASSAGNE (FRA) - BOWLER 89:41:25 ..... + 35:53:53 ..... + 01:00:00 36. 378 LEYDS (HOL) / BLOM (HOL) - BMW 91:59:32 ..... + 38:12:00 ..... + 02:06:00 37. 406 WAUTERS (BEL) / DE LEEUW (BEL) - TOYOTA 92:57:42 ..... + 39:10:10 ..... + 04:39:00 38. 440 MACHADO (POR) / FLAMENT (FRA) - TOYOTA 93:29:39 ..... + 39:42:07 39. 331 PATISSIER (FRA) / DELLI - ZOTTI (FRA) - MITSUBISHI 94:14:45 ..... + 40:27:13 ..... + 09:53:00 40. 425 GARROFE (ESP) / TOURINAN MORIST (ESP) - NISSAN 94:49:51 ..... + 41:02:19 41. 363 INOCENCO (POR) / BARREIROS (POR) - MITSUBISHI 95:32:35 ..... + 41:45:03 ..... + 05:02:00 42. 451 POIRAULT (FRA) / BROUSSE (FRA) - TOYOTA 96:00:44 ..... + 42:13:12 ..... + 00:31:00 43. 374 ZHOU (CHI) / SCHURGER (FRA) - NISSAN 96:01:06 ..... + 42:13:34 ..... + 01:00:00 44. 428 CARAPETA (POR) / CORTICADAS (POL) - BOWLER 96:35:08 ..... + 42:47:36 45. 358 LEAL DOS SANTOS (POR) - MITSUBISHI 98:31:46 ..... + 44:44:14 46. 392 BOSCH (ESP) / PRAT (ESP) - NISSAN 98:59:19 ..... + 45:11:47 ..... + 01:00:00 47. 460 HUGOUNENQ (FRA) / RADET (FRA) - BOWLER 99:14:19 ..... + 45:26:47 ..... + 01:30:00 48. 456 MANRESA (ESP) / FERRER (ESP) - NISSAN 100:10:34 ..... + 46:23:02 ..... + 01:00:00 49. 400 BOURGNON (FRA) / QUINIOU (FRA) - TOYOTA 101:27:14 ..... + 47:39:42 50. 326 GAMEIRO (POR) / GAMBILLON (FRA) - NISSAN 104:52:37 ..... + 51:05:05 ..... + 08:46:00 51. 346 VIGOUROUX (FRA) / WINOCQ (FRA) - CHEVROLET 105:41:29 ..... + 51:53:57 ..... + 10:32:00 52. 443 CAMPOY LOPEZ (ESP) / BARBERO REYES (ESP) - MITSUBISHI 108:29:00 ..... + 54:41:28 53. 434 HUTTEN (HOL) / WULLINK (HOL) - KIA 109:40:54 ..... + 55:53:22 ..... + 06:43:00 54. 360 FERYN (BEL) / VAN DEN BROECK (BEL) - TOYOTA 109:56:13 ..... + 56:08:41 ..... + 07:46:00 55. 439 VAN VLIET (HOL) / VAN DAM (HOL) - BMW 110:28:21 ..... + 56:40:49 ..... + 02:30:00 56. 448 RAUD (FRA) / SERVENTIE (FRA) - TOYOTA 110:59:38 ..... + 57:12:06 57. 480 FERREIRA (POR) / MADALENO (ANG) - LAND-ROVER 113:17:22 ..... + 59:29:50 ..... + 02:00:00 58. 481 DE MATOS (POR) / MAGALHAES (POR) - LAND-ROVER 113:19:04 ..... + 59:31:32 ..... + 02:00:00 59. 423 MEDEIROS (POR) / ROSADO (POR) - LAND-ROVER 114:15:08 ..... + 60:27:36 ..... + 02:00:00 60. 348 SMULEVICI (FRA) / SERREAU (FRA) - NISSAN 116:47:00 ..... + 62:59:28 ..... + 05:04:00 61. 427 TOTAIN (FRA) / LAFEUILLADE (FRA) - LAND-ROVER 118:48:17 ..... + 65:00:45 ..... + 04:26:00 62. 467 GIRARD (FRA) / LAPLACE (FRA) - TOYOTA 122:55:51 ..... + 69:08:19 ..... + 02:52:00 63. 446 VANDENBERGHE (BEL) / HILLEWAERE (BEL) - TOYOTA 123:36:57 ..... + 69:49:25 ..... + 08:33:00 64. 469 FARELL PASTOR (ESP) / MATONS CAMPOS (ALL) - TOYOTA 126:08:44 ..... + 72:21:12 ..... + 09:05:00 65. 471 LAPORTE (FRA) / LAMBERT (FRA) - TOYOTA 126:26:23 ..... + 72:38:51 ..... + 02:46:00 66. 442 LIMA (POR) / MARQUES (POR) - TOYOTA 129:02:23 ..... + 75:14:51 ..... + 08:47:00 67. 390 BOISDON (FRA) / SEILLET (FRA) - MITSUBISHI 141:17:23 ..... + 87:29:51 ..... + 14:23:00 68. 394 DURAN CALDUCH (ESP) / GONZALES CARPI (ESP) - TOYOTA 146:36:05 ..... + 92:48:33 ..... + 21:09:00 Jiří Vintr Tomáš Uruba, Dakar.cz

Naše aktivity jsou rozsáhlé...

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Kuchyňské dózy On-Line...

Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zapalovače Zippo Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení