LRT - Dakar 2006 jedna TATRA nedojela, druhá se umístila na 4. místě...
Na Silvestra odstartoval z Lisabonu 28. ročník dakarské rallye. Letka Racing Team na tento nejtěžší závod vyslal dva soutěžní a jeden doprovodný vůz TATRA. Posádky / TATRA PETROBRAS startovní číslo 513 pilot André Azevedo, navigátor Maykel Vilarta, mechanik Jaromír Martinec. TATRA LIVESCORE startovní číslo 518 pilot Tomáš Tomeček, navigátor Vojtěch Morávek, mechanik Vlastimil Buchtyár. Asistence TATRA Petr Vodák, Geraldo Lima, Ronaldo Pinto.
Technika
Oba kamiony mají vzduchem chlazený dvanáctiválcový motor Tatra. Podvozky jsou klasické koncepce – nosná páteřová roura a výkyvné polonápravy, doplněné o osvědčenou konstrukci posledních let – vzduchem odpružené přední i zadní nápravy.
U vozu pilotovaného Andrém Azevedem byly provedeny změny na podvozku. Došlo k posunutí motoru i kabiny směrem dozadu tak, aby se zlepšilo rozložení hmotnosti mezi oběma nápravami a zlepšení polohy těžiště vozu.
Evropská část rallye
Po silvestrovském startu v Lisabonu čekaly na soutěžící dvě evropské etapy (Lisabon – Portimao, Portimao – Malaga). Ve druhé etapě TATRA Tomáše Tomečka sklouzla při průjezdu úzkou zatáčkou na mokrém jílovitém povrchu do protilehlého svahu, a poté se, již téměř stojící, převrátila na pravý bok. Posádka vyvázla bez zranění, také TATRA nezaznamenala žádná vážná poškození. Posádka však byla nucena pět hodin čekat na vyprošťovací jeřáb, což znamenalo tak velké zdržení, že poté nestihla v časovém limitu přesun do Malagy a nalodění na trajekt do Afriky. Tím pro posádku vozu 518 skončila účast na letošní dakarské rallye.
Afrika
Ve zbývajících 13 afrických etapách tak Letka Racing Team zastupovala pouze TATRA Brazilce Andrého Azeveda s českým mechanikem Jaromírem Martincem (startovní číslo 513). Posádka dojížděla ve všech etapách v první desítce v kategorii kamiónů a od 8. etapy se držela na 4. místě v průběžné klasifikaci.
Posádka se zpočátku potýkala s drobnými technickými problémy s převodovkou, které se podařily po dvou dnech odstranit. Mezitím však vůz absolvoval tvrdý náraz na pravé přední kolo, jehož následkem byla ohnutá poloosa. Posledním „vážnějším“ problémem bylo zdemolování části nástavby a ztráta zadních dveří při průjezdu hustou guinejskou vegetací ve 12. etapě.
Zhodnocení technických úprav
Letošní rallye ukázala, že přestavba jednoho z vozů vyhověla těžkým dakarským podmínkám, odlehčila se přední náprava a celkově se vůz zrychlil.
Kamion Tomáše Tomečka se již nyní nachází na dílně a probíhá jeho přestavba. Druhý týmový kamion čeká po návratu do České republiky obvyklá repase a drobné úpravy.
Konečné výsledky v kategorii kamiónů
Ačkoliv se posádka Tomáše Tomečka vrátila z Dakaru 2006 předčasně, druhá týmová TATRA pilotovaná André Azevedem skvěle reprezentovala Českou republiku a obsadila 4. místo v kategorii kamiónů.
Další plány Letka Racing Teamu
Po přestavbě kamionu Tomáše Tomečka na zkrácenou verzi připravuje tým již v polovině letošního roku svou účast na některé z kratších cross-country rallye. O konkrétní účasti bude tým aktuálně informovat na webových stránkách.
Jménem Letka Racing Teamu děkuji všem partnerům a příznivcům za podporu a médiím za zájem.
Tomáš Tomeček
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker
Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar
Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení
< Předchozí | Další > |
---|