Kamaz / Ruské kamiony patří mezi favority Dakaru. Praha - Rychlé, silné i odolné, takové jsou téměř každý rok ruské vozy Kamaz na dakarské rallye. Patří k největším soupeřům českých pilotů kamionů Tatra. Kde se v soutěži vzaly? Jaké jsou jejich slabiny a přednosti? Kdo je řídí? Myšlenka na účast těchto vozů v dálkových rallye se zrodila v osmdesátých letech, kdy došlo k rozkvětu kategorie nákladních vozů. Z východního bloku tehdy zamířil do Dakaru kromě tatrovek a liazek i Poláci, ale jejich vozy Jelcz a Star nikdy do cíle nedojely. Sovětská státní automobilka Kamaz trend zachytila později, ale spolu s Tatrou jako jediná vytrvala.
|
Josef Kakrda / Profil čtyřnásobného účastníka rallye Paříž-Dakar ... Závodník a závodnický dobrodruh Josef Kakrda pochází z Jablonce nad Nisou. Zde má rodinu a svoji práci. Jeho Tuareg racing se dnes zabývá kromě závodění úpravami a přestavbami vozů, v poslední době připravuje pro výrobu též speciální šestikolové vozítko do těžkých terénů. Na Dakaru byl čtyřikrát v roce 1990 a 1991, 1992 s vozem Liaz a v roce 1994 s Land Roverem. Tuareg racing byl vůbec prvním českým soukromým týmem na Dakaru.
O Dakaru a letošní sezóně s Davidem Pabiškou. Je zimní odpoledne a u čaje a kávy se mnou sedí mistr České republiky v Enduru z roku 1999 David Pabiška. O Davidovi již další dobu vím, že se chystá na marathon do Dakaru jako další český motorkář. A tak, když jsem se tam hodlal letos vypravit jako pozorovatel já, rozhodně jsem ho ze svých plánů nehodlal vyškrtnout. Nakonec jsme se do Arrasu vypravili spolu.
Davide, když jsme byli v 28. prosince na startu co se Ti honilo hlavou?
Sklenovský: Totálně vydřený Dakar / Arras-Madrid-Dakar 2002 O úloze doprovodných vozidel a jejich řidičů se často mlčí, přitom neprávem. Bedřich Sklenovský z doprovodné šestikolky Lopraisova týmu by mohl vyprávět. Letos se na Lopraisově autě nadřel jako skoro nikdy.Sklenovský je spolehlivým strážcem technického stavu Lopraisových aut už řadu let. I letos mu přibyla úloha řidiče doprovodné šestikolky a zároveň i mechanika týmu.
SP Moto Bohemie racing team pro sezonu 2002. Představuji Vám SP MOTO BOHEMIA RACING TEAM, který vznikl počátkem roku 2001. Naší náplní je sportovní a reklamní činnost. SP MOTO BOHEMIA RACING TEAM se skládá z mladých, nadějných jezdců Českého enduro sportu. Rok 2001 byl přípravou, kde jsme se účastnili domácich i evropských podniků endura, ve které jsme vytvořili dokonalou souhru teamu. V letošním roce se kromě českého šampionátu endura zúčastníme také 77. šestidenní (ISDE), která se koná v Jablonci nad Nisou a především jako jediný team v Česke republice pojedeme serial mistrovstvi světa dálkových soutěží. Tento serial je nejprestižnějším a nejsledovanějším odvětvím terénních soutěží. Velkou oporou v tomto, pro nás prvním rocniku, bude matador dálkových soutěží, jezdec několika závodu Rallye Pariž-Dakar Josef Kakrda, který tento serial pojede společně s námi s vozem Isuzu.
|
Novináři na Dakar 2003 / Pojede Afrobus LIAZ Dakar je pro nás vzdálený. Atmosféru tohoto úžasného závodu nám mohou tedy zprostředkovat jedině aktuelními zprávami. Díky za ně. Jen jednu informaci potřebuji ještě podat. Dozvěděl jsem se z medií že na této rally působí také jako novinář ,,bavič" Petr Novotný. Chtěl bych proto už teď za sebe poprosit o možnost se na této rally podílet jako novinář osobně příští rok. Myslím, že moje informace by mohli být pro čtenáře a pro media zajímavé a rád bych v písečných dunách také napsal knihu ,,Jak jsem přežil Novotného a Dakar.... Autor příspěvku: registrovaný uživatel "Raduna".
Nepochyboval, že na Dakaru zemře / Jaroslav Lamač L i b e r e c , P r a h a - V kabině liazky i tatry navigoval při ostré jízdě v měřených úsecích tisíce kilometrů Rallye Dakar. Nikdo jiný, jen on. Pouze Jaroslav Lamač absolvoval slavnou soutěž v závodních kamionech obou českých značek. V devadesátých letech začil celkem šest ročníků, jednou startoval i s osobním vozem. Nejhorší vzpomínky má na rok 1998, kdy jel rallye naposledy. "Minimálně půl hodiny jsem nepochyboval o tom, že můj život končí."
Cesta do Dakaru je dlouhá, a proto je třeba vyjet co nejdřív ... Je hodně činností, které jsem kdy chtěl dělat, ale stejně je celá řada činností, které nikdy dělat nebudu. Určitě nebudu jezdit na motorce. Tedy určitě na ní nepojedu závody, natož rally, a už vůbec ne marathón do Dakaru. Ovšem to je jedna věc, druhá je ta, že až chorobně fandím těm "šílencům a otravům" hodných milujících žen, kteří na ten "nesmysl" zvaný motorka usedají téměř denně. A těmto bláznům věnuji část prostoru na stránkách dakar.cz.
Přeji těmto klukům hodně zdraví, sportovního štěstí a štědré sponzory, protože bez těchto deviz tento sport ani snad dělat nelze ...
Petr Hocker Stárek / mail:
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
Stanislav Zloch / S motocyklistou Afrika silně otřásla R a d o š o v i c e - V červnu mu bude 48 let, ale nevypadá na to. Občas se posadí na motocykl a připomene si, že patnáctkrát absolvoval Šestidenní a dvanáctkrát z toho byl v Trophy Teamu. Třikrát ji vyhrál. V roce 1997 byl při svém prvním startu na Rallye Dakar ze 130 startujících na 28. místě. O rok později přijelo 180 motocyklových jezdců a Stanislav Zloch jich 170 pokořil. Desáté místo je nejlepším výsledkem jednostopého stroje s českým jezdcem v závodě, který budí obrovský respekt.
|
Více článků...
- Jiří Moskal / Průkopník Dakaru v Československých barvách
- Jediný Čech jel MS v rallye i Dakar / Miroslav Fanta
- Smolaři Dakaru: Sugawara a Kinigadner
- České osobnosti historie marathónu Dakar ...
- Dakar pojede i Tatra Safaribus
- Knihy o Dakaru jsou stále v popředí zájmu Fandy Dakaristy.
- Rallye Paříž - Dakar jako počítačová hra.
- News 04.12.2001 Novinky o Dakaru
- Napsali o Dakaru .... upozorněte nás na články.
- Ročníky Dakaru
- www.dakar.cz / V novém kabátu ...