V neděli 16.11.2008 se Česká národní reprezentace KM Racing prezentovala a zároveň loučila se svými fanoušky, před nastávajícím odjezdem na Dakar 2009, v Tipsport aréně v Liberci. Načasování této akce nemohlo přijít v lepší situaci.
|
V týmu KM Racing, který v minulých dnech testoval v tuniské poušti, plní velezkušený Josef Kalina jednak roli navigátora Martina Macíka v ostrém autě, jakéhosi koordinátora a také vypravěče nesčetných zážitků, kterých má ze strastiplných cest do Dakaru v zásobě nespočítaně. A další historky z kabiny kamionu mu přibudou.
Se zpožděním, ale přece, ještě před zveřejněním startovních čísel, nahlédněme do startovních listin Dakaru 2009. Pohled je to příjemný. I když výčet favoritů nebude vzhledem k souběžně konanému závodu Africa Race zcela kompletní, zbývající část elity kvalitativně posílila natolik, že tento výpadek více než vyrovnává.
Před čtyřmi roky vyjely dvě Toyoty LC 80 poprvé do afrických pustin. Tak odstartovala nová éra účasti na marathonských rally se sériovými vozy z České republiky. Letos po účasti týmu OR-C na obou soutěžích dakarské série v Maďarsku a Portugalsku, kde se konstituovaly posádky, přišlo rozhodnutí zúčastnit se nejtěžšího podniku na světě v terénní rally - Dakarské rally.
Sedím v kamionu, který se řítí takřka stopadesátikilometrovou rychlostí po hrbolaté poušti. Jsem připoutaný jako opravdový závodník, přesto mi nohy plandají vzduchem, hlava se klimbá sem a tam. Snad padesátkrát si řeknu, ať ten šílenec už proboha zpomalí. Nebo ať už je konec. Samozřejmě jen v duchu.
Dvě mouchy jednou. Tak by se dala přirovnat dvouhodinová akce týmu KM Racing v tuniské poušti.
Jednak bylo potřeba představit hostům z řad partnerů a novinářů, jak vypadá postavení bivaku po dojezdu etapy dakarské rallye, a pak si tuto činnost naostro vyzkoušet v podobných podmínkách, které sedmnáctičlenný tým v lednu v Argentině a Chile potkají.
|
Od bronzového úspěchu Aleše Lopraise, a tím i návratu značky Tatra na výsluní světových maratónů uplynuly už téměř dva roky. Zatímco v té době byl Aleš debutantem mezi dakarskými piloty, postupně dorostl v respektovaného příslušníka světové špičky, uznávaného mezi nejbližšími soupeři i odbornou veřejností.
Je to tady! Nejočekávanější popis dakarské trasy za poslední léta je na světě! 9574 km ve 14 etapách s 5652 kilometry speciálek v tak rozmanitém terénu, že všechna soutěžácká srdce bijí na plný výkon už dva měsíce předem! Nic z dakarských tradic není porušeno, můžeme vyjet...
Každý opravdový, nebo jen nadšený „offroadista“ už asi zavítal do nádherné oázy s čarovným jménem Ksar Guillan ve středním Tunisku. Mimochodem. Oáza tvoří jakousi pomyslnou hranici osídlené země, kam ještě vede „normální“ silnice (dokončená před rokem) a odkud už se táhne jenom krásná ,zlatá, písečná poušť, postupně svíraná z obou stran Alžírskou a Libyjskou hranicí.
Rok 2008 nebyl pro Tedom Truck team nijak moc úspěšný, nicméně jsme se rozhodně nenudili.
Celé to začalo novoročním výletem do Lisabonu a zpět, tj. 6000 km v koloně náklaďáků po dálnici rychlostí 90km v hodině a v sedačkách, ve kterých se dá sedět jenom při vzbouřené hladině adrenalinu. A to vše pronic zanic. Tedy správně řečeno za pěkný balík cestovních výloh.
Přestože si to nejlepší protagonisté těžké vozby rozdali naposled na Dakaru 2007, kdy se snad potřetí nebo počtvrté za sebou sešla na Dakaru nejlepší konkurence v historii, je zřejmé, že i úroveň hvězdné suity, která se objevila letos v lednu v Lisabonu, bude na startu v Buenos Aires překonána.
|
|