Dakar 2010
Drsně příjemná změna - Nahoru, dolů, mezi kameny a do řeky 11. etapa, středa 13. ledna 2010, Santiago - San Juan, spojovací úsek I. 211 km, rychlostní vložka 220 km, spojovací úsek II. 3 km, celková délka 434 km. Dál už bez Kolomého. Letos na Dakaru trpí technika a trpí i jezdci. Přes to všechno (útrapy, protivenství a spol.) jedeme dál. Jiří Janeček s 11. etapou byl v cíli očividně spokojenější Viktor Chytka než Jiří Janeček.
|
||
|
Více článků...
- Míra Martinec z Antofagasty / Den volna LRT
- Officialní vyjádření šéfa týmu Czech Dakar Team – Marka Spáčila
- Dakarské pravidlo těchto dnů: Každý den vypadne jeden Čech
- Roman Krejčí, Jan Veselý / Czech Dakar Team
- Dušan Kunovský, Oldřich Bražina / Czech Dakar Team
- Míra Martinec o 4. a 5. etapě / LRT
- Jiří Janeček – Viktor Chytka / Czech Dakar Team
- Etapa 4 – Marek Spáčil / Czech Dakar Team
- Etapa 4 – Martin Macek / Czech Dakar Team
- Etapa 4 – Celkový souhrn / Czech Dakar Team
DAKAR 2010

11. etapa, středa 13. ledna 2010, Santiago - San Juan, spojovací úsek I. 211 km, rychlostní vložka 220 km, spojovací úsek II. 3 km, celková délka 434 km. Dál už bez Kolomého. Letos na Dakaru trpí technika a trpí i jezdci. Přes to všechno (útrapy, protivenství a spol.) jedeme dál. Jiří Janeček s 11. etapou byl v cíli očividně spokojenější Viktor Chytka než Jiří Janeček.
Rallye Dakar se vrátila zpět do Argentiny a závodníci mohli po průjezdu Pasem Libertadores v nadmořské výšce 3500 metrů spatřit i dominantu And, 6859 vysokou Aconcaguu. Czech Dakar Team ve středu bohužel přišel o rychlou asistenci Tatra pilotovanou Martinem Kolomým. Dnes na soutěžící čeká náročný den v nejdelší etapě letošního Dakaru s těžkou speciálkou a dlouhým přejezdem na závěr.
Dvěstěosmatřicetikilometrová horská speciálka znamenala konec atakamského dobrodružství a také poslední etapu v Chile. Po dlouhé době spatřili závodníci kromě vyprahlé pouště zelenou vegetaci. Jak bylo zmíněno na pravidelném večerním briefingu - na této etapě se dalo mnohem více ztratit, než získat.
Po relativně krátké, ale o to vzrušující adrenalinové pouti za dakarským titulem se Vám hlásíme z přístavu Lima v Buenos Aires, kam jsme dopravili naši lechce klopýtavou holku se startovním číslem 502. Velmi bychom chtěli poděkovat za pozitivní reakce a povzbuzující slova, kerých se nám v posledních dnech dostalo. Děkujeme!
Devátá etapa mezi Copiapem a La Serenou byla poslední drsnou zkouškou na poušti Atakama. Pořadatelé se ráno rozhodli udělat zásadní změnu, když měřenou trať zkrátili zhruba o 150 kilometrů, a tak písečné peklo tolik nepálilo. Poměrně zajímavá etapa nabídla místo kamení, jako v předešlých dnech, takřka bezvýhradně písky a duny.
Na 309 kilometru 6. etapy rallye Dakar 2010 měla posádka týmu OffroadSport cz Zapletal – Ouředníček vážnou nehodu. Do této chvíle se sehraná dvojice držela výborného 25. místa v kategorii vozů. „Najednou se za horizontem objevila velká díra, která nebyla nikde v itineráři, a my jsme do ní vletěli. Pamatuji si tupý náraz a křik Mirka, že má zlomenou páteř. “
Druhé poloviny soutěže se po dni volna dočkalo 96 motocyklistů, 14 jezdců na čtyřkolkách, 70 automobilů a 36 trucků, což znamená ve statistice 40% ztráty v první polovině Dakaru. V kategorii automobilů zůstalo Čechům poslední želízko v ohni – Toyota LC 120 s.č. 373, posádky Janeček – Chytka.
Češi jsou stále ještě ve hře... Motocykly: Pabiška(62), Krejčí(118), Randýsek(67), Veselý(157). Čtyřkolky: Bražina(254). Automobily: Janeček|Chytka(373). Kamiony: Macík|Kalina|Bervic(506), Kolomý|Kotal|Kilián(545).... V této etapě se našim dařilo, Pabiška se posunul na 28 místo, Liaz Martina Macíka je na dohled Ginafu na třením místě...
Tým zakotvil ve Vila del Soto nedaleko Cordoby. Po odstoupení ze soutěže se hlavní hybnou silou stalo dostat se co nejdříve domů. Závodní vůz zůstal po opravě pojízdný.Všechna týmová vozidla se přesunou do Buenos Aires od 11. do 12. ledna.
