Rally Dakar
Karel Loprais komentuje z Rallye DakarZdá se mi, že zběsilost si začíná vybírat své oběti. Nečekal jsem, že zrovna Čagin by sám sebe takto vyfauloval jako první, spíše jsem očekával, že si na honu na Čagina ostatní vylámou zuby. Ale stalo se, sekvence nakopávacích vln jsou vždycky zrádné, sám si to pamatuji ze své havárie na Dakaru 2003.
První mauretánská etapa byla pořádnou prověrkou.Do Mauretánie vchází Dakar tradičně přes obranný val na hranicích s Marokem. Jednou za rok se tato hranice poruší, aby mohl soutěžní konvoj projet. Nejinak tomu bylo i letos. Náš press car vyjel už v půl sedmé, aby mohl zdárně překonat 414 km dlouhou spojovačku na start speciální etapy u osady Bir Morgrein. Byly to zároveň poslední marocké kilometry na asfaltu.
Pátá etapa znamená pro Aleše Lopraise posun na čtvrtou příčku průběžného pořadí.Pátá etapa letošního Dakaru zaznamenala hned několik zlomů v průběžném pořadí. Poznamenala ji vážná havárie dosud vedoucího Čagina, po níž byli jezdec i navigátor převezen na pozorování do nemocnice, naštěstí nejde o nic vážného. „Souboj prvních tří byl naprosto vyhecovaný a jelo se na hraně nebo až za ní.
6.etapa - popis a výsledky Jde o nejdelší etapu soutěže, trvající téměř až do úplného konce dne a bude ujeto téměř 1.000 km.
Kdo se bude chtít vydat včas na úvodní spojovačku vedoucí na mauretánské hranice, tak bude muset vstávat mimořádně brzo ráno. Pak bude muset plně uplatnit svoje navigační schopnosti při jízdě v terénu a také maximálně využít jezdecké schopnosti jak svoje tak i spolujezdce. Jedna dobrá rada pro tuto etapu: jeď hlavně úsporně.
5.etapa - popis a výsledky Pro účastníky Dakaru bude tato etapa představovat 3 momenty: - Žádná etapa ročníku 2007 nebyla předtím delší. - Na speciálce budou mít soutěžící možnost si vychutnat pohoří Atlas Mountains jako pastvu pro oči, což znamená, že nákladní automobily musí projet různorodou tratí. - A celkově, scenérie trati je vzrušující, přímo měsíční a pro znalce je to směsicí Ventouxa a Izoarda.
|
Více článků...