
Ano, i takto se dá nazvat účast Zdeňka Sládka na 33. ročníku nejtěžší rallye světa. Včerejší rychlostní zkouška a jeho řidičská chyba se mu stala osudnou. Druhá, 324 km dlouhá měřená etapa, která vedla z Cordoby do San Miguel de Tucuman, se stala jeho noční můrou.
|

V bitvě druhé etapy nakonec Aleš Loprais dojíždí na druhém místě, o 1:20 minuty za vítězným Kabirovem. Historická paralela s loňským ročníkem se tedy naštěstí nekoná! 324 km speciálky z Cordoby na sever do San Miguel de Tucumán bylo pokryto většinou šotolinou, poznamenanou nedávnými dešti, jež naštěstí srazily celkovou telotu vzduchu, v závěru pak přibyly kamenité pasáže.

Jestliže Peter Mikula s Ivanem Novákem vstupovali do třiatřicátého ročníku Rallye Dakar především s cílem dojet, tak zatím po dvou etapách toto své předsevzetí bezezbytku plní.
Všechno samozřejmě začalo prvního ledna na startovní rampě.

Druhá etapa Rallye Dakar 2011 z Córdoby do Tucumánu se stala osudnou pro zelenou Tatru #509 Marka Spáčila. Martin Kolomý za volantem sesterské Tatry se startovním číslem 525 zajel dnes skvěle, když nevýhodnou pozici na chvostu startovního pole přetavil v třináctý nejlepší čas (po odečtení nárokovatelných časových ztrát při pomoci soupeřům dokonce jedenáctý).

Speciální část etapy bude před dojezdem do Jujuy rozdělena do dvou úseků, oddělených od sebe standardní částí etapy. V první části speciálky pojedou jezdci na motocyklech po vlastní trati prudce spadající do písečných kaňonů, kde dominantní barvou bude červená barva písku a strmých svahů.

Polský nováček na Rallye Dakar Lukasz Laskawiec prožil v pondělí trápení na trati závěrečného přejezdu, kvůli němuž dorazil do bivaku až pozdě večer. Čtyřkolku člena týmu KM Racing sužovaly problémy s palivovým čerpadlem, které ještě zvětšoval nekvalitní benzin, který se dostával do motoru v nedostatečném množství.
|

Dnes ráno jsme měli obavu, jestli etapa nebude zrušena - když jsme vyjížděli z Cordoby, docela dost pršelo. Ale než jsme přijeli na start, už bylo hezky. Dlužno ale říct, že etapa kamiónům moc nesvědčila. Bylo to celé o brzdách a jestli se mě ptáte, čím jsme se tu v bivaku večer bavili, tak právě výměnou brzdového obložení na přední nápravě.

Čtyřkolkář stáje KM Racing Josef Macháček si ve 2. etapa Rallye Dakar z Córdoby do San Miguel de Tucuman v pohodě pohlídal vedení. Při pondělní argentinské ofenzivě, jíž velel starší z bratrů Patronelliových Alejandro, dojel těsně druhý, ale celkově dál s pětiminutovým náskokem vládne pelotonu.

Josef Macháček si v pondělní druhé etapě Rallye Dakar upevnil vedení v pořadí čtyřkolek. Na trase z Córdoby do San Miguel de Tucuman zvládl třísetkilometrovou rychlostní zkoušku v druhém nejlepším čase.

Vladimir Čagin s továrním Kamazem, pak dlouho nic, pak ostatní Kamazy - a pak zbytek značek, jako jsou Tatra, Ginaf, Iveco nebo MAN. Tak vypadá už léta neměnné rozložení sil v kategorii kamionů před startem slavné Rallye Dakar.

Ne všechno, co se při Rallye Dakar zdá být večer nad slunce jasné, nemusí druhý den ráno platit. Je to způsobeno jednak večerními dojezdy kamionů, které jsou nejvíce zatíženy tříhodinovým časovým posunem proti jihoamerickému kontinentu.
|
|