
Tak, jako k jiným lidem chodí před Vánoci Mikuláš, dostavil se k nám, sice trochu opožděně (18/12), ale za to nečekaně, technický komisař FIA. Ve svém pytli neměl žádné dary, nýbrž hromady požadavků a balík dotazníků, které jsme před tím po celý měsíc pilně vyplňovali. Také měl program na dva dny, což je před Vánoci a v plné přípravě na Dakar obzvláště milé.

Pro většinu účastníků nejtěžší pouštní rallye jsou věčným námětem večerních diskuzí. Exotické černé krásky. Jenže postupem let se situace horší, k tratím nechodí tak vyzývavě nahoře bez, ale normálně oblečeny. Přesto stále lákají jezdce z Evropy. Víc a víc. I do svých chýší! A někoho živočišná krása zcela odzbrojí.

Zní to naprosto neuvěřitelně, ale první přihlášky jsme s Ivošem vyplňovali na podzim roku 1995 a Ivoš tehdy stál na startu osmnáctého ročníku Granada – Dakar 1996. Osmkrát Dakar absolvoval na motocyklu, šestkrát přejel cílovou rampu, dvakrát jel se mnou v novinářském voze.

Poprvé startoval na Rallye Dakar letos v lednu s Nissanem Pick Up N05 - start.číslo 319,
za francouzský Team Dessoude a navigátora mu dělal slavný vítěz Dakaru René METGE .
Na start 30. ročníku Rally Dakar 2008 se vicemistr světa WTCC postaví se speciální jednomístnou buggy týmu SMG a na trati rally, která má být nejtěžší za dlouhé poslední roky, bude tentokrát spoléhat jen na sebe.

Na tiskové konferenci slavnostně představil novou motorku a představil ambice týmu. Těsně před svátky tak finišovaly všechny přípravy. Jak řekl manažer týmu Andrej Žipaj, s každým rokem jsou přípravy náročnější, ale zato týmová podpora je na vyšší úrovni.
|

Martin Macík, který se připravuje na 30.ročník Dakarské rally, se před pár dny dozvěděl od komisařů, že jeho nový kamion Liaz speciál není technicky přijatelný. „FIA chtěla někoho exemplárně potrestat pro výstrahu a vybrali si nás. Ale dali nám šanci, spravte to a můžete jet. Snad se to povede,“ doufá jezdec ze Sedlčan, který se už týden v garáži prakticky nezastavil.

Recept, jak zvládnout těžkou dakarskou rallye? Hodně spánku. "Místo tréninku teď budu chodit spát, člověk tak nastřádá energii. Odkoukal jsem to od hokejistů," říká liberecký motocyklový závodník David Pabiška, který na slavný pouštní závod vyrazí už podruhé.

Plánování soutěže DAKAR 2008 bylo zahájeno mapováním minulé tratě a s cílem dát soutěžícím jak odlišné trasy tak přidat soutěži i sportovnější tón.

Rok 1979 znamenal premiéru Rallye Paříž – Dakar, ale první Čech se ve startovním poli objevil až o šest let později, v roce 1985. Tehdejší socialistické Československo vyslalo do písečných tratí dva Liazy, z nichž jeden nedokončil a druhý s Moskalem za volantem dojel třináctý. Účast českých kamionů zvedl zájem československých fanoušků, kteří do té doby sledovali rallye spíše okrajově.

Trasa jubilejního ročníku je výrazně delší než posledně, ale pohybuje se na relativně kompaktním území. Pořadatelé se rozhodli maximálním způsobem využít oblastí Maroka a zejména Mauretánie, aby připravili sérii velmi obtížných a v nárocích na stroj i posádku intenzivních etap. Tyto sekvence jsou navíc natolik dlouhé, že lze očekávat podstatně vyšší odpadovost účastníků než v posledním ročníku.
|