Dne 6.ledna 2006 bylo oficiálně potvrzeno, že firma Tedom společně s Martinem Macíkem chystá obnovení výroby vozidel Liaz. Již několik měsíců se mezi fandy Liazů šuškalo o vzkřísení výroby. Tyto domněnky nabyly ještě reálnějších hodnot po tiskové konferenci dakarského týmu Martina Macíka koncem prosince roku 2005, kdy Macík zmínil, že plánuje s Tedomem zahájit výrobu nákladních vozidel. Nyní, kdy Martin Macík úspěšně bojuje se svým Liazem o umístění v nejlepší desítce na dakarské rally, přišlo z vedení firmy Tedom jasné vyjádření k jejich plánům.
Těžko šlo věřit, že Patrick Zaniroli vydrží být bez soutěžního sportu. Po letošním odchodu z pozice sportovního ředitele Dakaru si mnozí kladli otázku, co bude dál. Zaniroli odpověděl jasně: Transafricaine Classic. V přípravách sotěže však není tak daleko jako Auriol. Uspořádá ji už příští rok, samo sebou, že v Africe a v pouštní oblasti. Zatímco Auriol jde cestou profesionálního podniku s cílem přilákat největší hvězdy do prozatím krátkého a malého závodu a na dlouho vynechávané trasy, Zaniroli přináší časově i délkově alternativu Dakaru - soutěž chce uspořádat od 1. do 19. listopadu 2006
První červencový víkend (2.-3.7.2005) zavítá světový šampionát enduro do České republiky. Severočeský Most bude mít tu čest hostit světovou špičku nejstarší motocyklové sportovní disciplíny, tedy Mistrovství světa motocyklových soutěží – enduro. O světové body budou bojovat nejlepší z nejlepších. Dva rychlostní a jeden eXtreme test budou umístěny nedaleko hlavního Padocku, který je situován do prostor Mosteckého Hipodromu. Diváci z Česka, Německa, Polska i celé evropy budou mít možnost vidět na vlastní oči jezdecké umění pilotů S. Merrimanna z Austrálie, D.Knighta z Velké Británie nebo Finského dřevorubce Mika Aholu.
Dakar.cz / Noblesní moderátor Marek Eben si do svého pořadu Na Plovárně pozval šestinásobného účastníka rally do Dakaru Ivo Kaštana. Diváci měli možnost sledovat jezdce, novináře, dobrodruha, motocyklistu Ivo Kaštana tak trochu z jiného pohledu. Ivo se v křesle hosta cítil evidentně velmi dobře, i když jak je známo většinou bývá na straně druhé, jako moderátor...
Dakar.cz Za deštivého počasí se tento týden konaly další dva závoda seriálu Shell Adventure Cup 2005 tentokrát ve Dvoře Královém - Záboří. Zatímco před prvním závodem byl strach z prachu o několik málo hodin později byly již jen obavy z vytrvalého deště. Ať, jezdci i diváci (kterých se kolem trati sešla velmi slušná řádka) si s úskalími trati a přírody poradili.
|
V těchto dnech se podařilo dokončit závěrečná jednání s majiteli dotčených pozemků a s potěšením mohu konstatovat, že další, již 7. a 8. díl seriálu M ČR vytrvalostních závodů družstev Shell Adventure Cup2005, se pojede právě v obci Záboří u Dvora Králové, komentuje současný stav ředitel závodu, Martin Barchánek. V příštím týdnu pro vás připravíme dle mého soudu velmi zajímavou přírodní trať, která se bude skládat jak z velmi rychlých useků vedoucích uvozy, ale také z technických pasáží v obrovské zalesněné roklině.
5. etapou dnes skončila rally Orpi Maroc, které se účastnila i posádka Letka Racing Teamu Tomáš Tomeček, Vojtěch Morávek, Michael Tanaka. Náš tým se na rally přihlásil spíše z tréninkových důvodů. „Maroko bereme jako dobrou průpravu pro příští ročník Dakaru. V těžkém a rozbitém terénu jsme si mohli otestovat jak vlastnosti našeho vozu Tatra, tak souhru členů posádky. A to bylo naším hlavním cílem.
Z Laayoune zpět do Oued Chebiky se účastníci marocké rally přesunou ve 3. soutěžním dnu. Nejdříve je však poblíž Laayoune čeká první speciální úsek ve tvaru smyčky v délce 99 km. Pořadatelé slibují chuťovku v podobě jakési pahorkatiny, která v loňském ročníku způsobila mnoha posádkám dost velké problémy, zřejmě s proraženými pneumatikami. Druhá rychlostní zkouška měřící 224 km se pojede opět podél pobřeží, takže si soutěžící užijí pohledu na moře a vraky lodí vyplavených na pláž.
2. etapa rally Orpi Maroc zavedla soutěžící z Oued Chebiky do Laayoune. Tomáš Tomeček zhodnotil speciální úsek v délce 351 km: „Dnes náš čekala klasická dakarská etapa. Byla rozbitá, náročná na řazení a dostatečně dlouhá, abychom vůz mohli pořádně otestovat. V naší kategorii, která čítá tři posádky, se o závodění moc mluvit nedá, zato v osobních autech se svádí urputný boj o přední příčky.
Dakar.cz / Po krátkém přejezdu z bivaku ke startovní čáře druhého soutěžního dne je pro posádky připraveno 351 km speciální etapy. Začátek (v délce asi 60 km) bude technický, nikoli však rozbíjecí, své si užijí spíš navigátoři. Dalších 100 km se pojede po svižné trase známé z dřívějších ročníků "dakarské" rally, která prověří sílu motorů soutěžních strojů.
|