Rally Dakar
Jak to bylo....
Sedíme v Bruselu na letišti, je sedm ráno a čekáme na spoj do Prahy. Afrika je daleko, ale únava pořád zůstává. Martin s Láďou hluboce spí na nepohodlné lavici, naše mediální složka Martin Čech s Norou Grundovou si to vylepšuje alespoň vzájemným tulením, Jirka Čáp kouří v kavárně (má absťák z letadla) a já prostě píšu jednak abych zabil čas čekání a také proto, že vzpomínky je dobré tisknout za čerstva.
7.etapa - popis a výsledky Program etapy je téměř na celý den, necelých 600 km. Asi není nikdo, kdo by nebyl zaujat touto tratí, jejími terénními úseky a dunami. Zde můžete na vlastní kůži poznat, co to znamená „přechod pouště“. A také zde může dojít k podstatným změnám v pořadí. Po šesti dnech ti soutěžící, co se nedokázali vyrovnat s s problémy, tak začínají pociťovat únavu. Ale tyto chvilky únavy mohou přijít velmi draho. Každý se těší na tolik potřebný den odpočinku.
Vzpomínky na Ameriku
Letadlo se s mohutným burácením vznáší nad poledním Buenos Aires, proplouvá věčnou pobřežní mlhou a provede otočku směrem k východu, nad zátoku La Plata.
|
Čile do Chile
Dobrý duch Dakaru nemůže být všude.
To znamená neustálou pozornost. Liaison - přesuny jsou náročné a vedro únavné. Přesto si rally vyžádala další oběti na životech – tentokráte právě při přemísťování asistence po silnici. Na palubě našeho novinářského Nissanu Patrol s číslem 904 jsme propluli kolem Lomas Blancas, místa odkud vyrážejí horolezecké expedice na Aconcaguu (6965 m n.m.)
Kees Tijsterman na Africa Eco Race
Jen tři měsíce před startem Africa Eco Race 2011 se Kees Tijsterman rozhodl pro účast na této dálkové rally. Do Afriky se vrací po čtvrtstoletí od svého první dakarské startu.
|