Get Adobe Flash player
Home

Když bude Kamazu zle, Čagin se vrátí

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 

Image Lopraisova dakarská Tatra i oba doprovodné vozy už jsou na cestě do Frenštátu pod Radhoštěm. V přístavu Le Havre, kam doputovaly lodí z Buenos Aires, je vyzvedl Karel Loprais s dalšími členy týmu.

Řidič Aleš Loprais se potkal na konci minulého týdne také se sedminásobným vítězem Dakaru Vladimirem Čaginem, který ohlásil v padesáti letech překvapivý konec kariéry. „Když bude Kamazu zle, on se vrátí za volant,“ řekl český pilot v rozhovoru pro Sport.cz a Právo.

Začněme Čaginem. Co vedlo tohoto „cara“ za volantem kamiónu k ukončení kariéry?

Zdravotní důvody to prý nebyly. Řekl to mně a De Royovi v Bruselu, kde nás pozval na večeři. Rozhodl se tak z osobních důvodů a přišel s tím za vedením Kamazu, které jeho rozhodnutí akceptovalo, i když prý velmi nerado.

Takže z továrny odešel?

Kdepak, bude pracovat dál pro Kamaz. Povede realizační závodní tým a bude učit společně s Kabirovem mladé jezdce. Kamaz jde cestou vychovávání nových řidičů pro závodní stroje, bude obsazovat více soutěží.

Za volant ale Čagin už neusedne?

On říká, že ne, ale zároveň dodal, že vedení slíbil pro případ, kdyby nebyly výsledky, že znovu za volant závodního kamiónu sedne.Z toho byste asi radost neměl...

Právě naopak! Já bych si moc přál, kdyby se Vladimír vrátil. Chci s ním závodit a porazit ho.

Do závodního kamiónu se při soutěži ale neposadí, nebo existuje nějaká varianta?

Už v dubnu pojede jako navigátor mladého Eduarda Nikolajeva na dubajské rallye.

Proč zrovna s ním?

Nikolajev, který letos jako nováček skončil na Dakaru třetí, byl určen jako nová jednička Kamazu. Patří k nastupující generaci mladých dravců.

Vraťme se k Tatře. Auta jsou z Le Havru na cestě. Už jste si odpočinuli a začnete hned s přípravou na další závody?

Žádný odpočinek jsme neměli. Hned po návratu jsme začali pracovat na novém autě, které jsme slíbili už předloni. Už jsme usadili i kabinu. Vypadá to skvěle a já z něj mám báječný pocit. Ukazuje se, že budeme Kamazům zase o kus blíž, a musím říct, že o pořádný kus.

Kdy nový kamión vyzkoušíte?

V dubnu chceme testovat v Rusku. Jednak se tam pojede tradiční Silk Way Rally a pokud by se tam výhledově přesunul i Dakar, bylo by to naše plus.

V čem bude nová Tatra lepší než ta letošní?

Ve všem. Bylo by to na dlouhé povídání, co všechno bude nové a vylepšené. Letos jsme si v praxi opět ověřili spoustu nových věcí.

Takže stávající Tatra skončí ve šrotu?

To v žádném případě! Pořádně ho zrepasujeme a připravíme na další závody. Bude v mnoha věcech totožná s tou novou. Jednak potřebujeme mít k dispozici prakticky identické auto na závodění a testy. K dispozici budou v podstatě tři závodní auta. Stále se nevzdáváme možnosti, že by vyjely na příští Dakar dvě závodní Tatry. Tu druhou by měl vést špičkový řidič, aby nám byl co platný jako parťák i aktivní asistence. Samozřejmě to je ale o penězích.

Karel Felt