S Čaginem se ruský prezident Medvěděv bál sednout do Kamazu
„Jezdím rychle na trati i v soukromí, to nepopírám. Ale pokud chcete vyhrát tak náročnou soutěž, jakou je Dakar nebo Silk Way Rally, pak nemůžete spekulovat a brzdit. Mohu si to dovolit, protože mám skvělé technické zázemí,“ citují ruská média nejslavnějšího ruského závodníka, který je doma populárnější než Vitalij Petrov jezdící formuli 1 v týmu Renault.
Kamaz je zkratkou Kamských automobilových závodů, sídlících ve městě Naběrežnyje Čelny u řeky Kamy v Tatarstánu. Peníze na závodní kamióny tu nejsou problém. Když Čagin rozbil ve Francii svůj vůz pár dní před naloděním, odtáhli mu ho do Ruska a opravený poslali do Ameriky letecky…
„My se musíme vejít do rozpočtu jednoho miliónu eur, Kamazy hospodaří podle mých informací s dvousetnásobkem. Včetně vývoje, výroby, přípravy, zázemí,“ tvrdí Loprais. Realita je prý menší, ruské zdroje o ní taktně mlčí. V každém případě má ale tovární tým vše, co potřebuje, a navíc několinásobně jištěné. Včetně fyzioterapeutů, kuchařů, lékařů, o různých technických specialistech nemluvě.
Kamión dostal darem
Kamaz má také velkou podporu ruské vlády. Zatímco ministr sportu Vitalij Mutko svezení s Čaginem neodolal a poté prý chvíli nepromluvil ani slovo, prezident Dmitrij Medvěděv se ke svezení přemluvit nenechal a jen zdvořile poděkoval. Darem dostal jeden závodní kamión. Kamaz bude hlavním sponzorem příštího ročníku Dakaru. Podporu státu má i myšlenka, aby se Dakar přesunul do Ruska nebo se tu jel alespoň v roce 2014 s cílem v olympijském Soči.
Čagin letos vyhrál Dakar posedmé, čímž překonal Karla Lopraise a v jednačtyřiceti letech má jasný úkol – vyhrát Dakar desetkrát, aby porazil i Stéphana Peterhansela, který má na kontě celkem devět triumfů v kategorii motocyklů a automobilů.
Korunním princem je 26letý Eduard Nikolajev, který skončil při premiéře na Dakaru třetí. Sestavu doplňují Ilgizar Mardějev s Arturem Ardavičusem, kteří jsou připraveni při problémech poskytnout cokoli ze svého vozu.
< Předchozí | Další > |
---|