Být na Dakaru kolem třicátého místa by byl úspěch, říká pilot Hummeru
Peklo na zemi
Organizátoři na výrazně odlišné trati v porovnání s tou, na níž se jel minulý ročník, slibují závodníkům peklo na zemi. Do šestnáctietapového závodu se vydá kolem 160 vozů. Noční můrou se pro mnohé stanou především mimořádně obtížné úseky v poušti Atacama, nejsušším místě na světě.Dva zástupce bude mít v rallye i Vinland Team. „Celý rok jsme připravovali techniku a chceme to také zůročit. Naše Toyota LC120 udělala velký krok vpřed, což se nám potvrdilo v moskevské generálce na Dakar. V těžkém závodě s velkou mezinárodní konkurencí jsme skončili sedmnáctí,“ připomíná zkušený pilot Peter Mikula. „Letošní trasa vypadá zajímavě, ale o umístění raději nemluvím. Byl bych spokojen, kdyby se nám bez větších problémů podařilo dojet do cíle,“ doplňuje ho navigátor Ivan Novák.
Druhá posádka Vinlandu pojede na Mitsubishi Pajero. „Do Jižní Ameriky se jedeme především seznámit se zřejmě nejtěžším závodem světa. Bylo by samozřejmě skvělé, kdyby se nám podařilo hned při premiérovém startu dojet do cíle,“ řekl pilot Michael Honda. „Dojet co nejdál a pokusit se o přední umístění v kategorii nováčků,“ dodává jeho navigátor Jan Tománek.
Všechno pro závod
Extrem racing team se do Argentiny vydá s novým Hummerem H3 EVO a s podobnými představami. „Startu v této rallye jsem podřídil skoro všechno. Zúčastnil jsem se několika závodů a sháněl peníze hlavně na novou techniku. Na prvních dvaceti místech dojedou zřejmě profesionální týmy, s nimiž se nemůžeme měřit. Pozice kolem třicáté příčky by byla naším velkým úspěchem,“ tvrdí pilot Zdeněk Sládek.„Často se mě lidé ptají, jaký je rozdíl mezi někdejší Afrikou a současnou Argentinou. A pokaždé musím zdůraznit, že ve všech směrech obrovský. Já bych se rád vrátil do Afriky,“ netají navigátor Míla Janáček svůj názor.
sport.ihned.cz
< Předchozí | Další > |
---|