Get Adobe Flash player
Home DAKAR 2011 Radek Matoška je rád, že motorka KTM je již na cestě za oceán

Radek Matoška je rád, že motorka KTM je již na cestě za oceán

Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 

Image Devětatřicetiletý slovenský motocyklový závodník Radek Matoška se v těchto dnech intenzivně připravuje na debut na nejtěžší motoristické soutěži světa - rallye Dakar 2011 v Argentině a Chile (2. - 16. ledna).

Rodák ze Vsetína se slovenskými pasem, který se usadil v Považské Bystrici, byl v minulých dnech v pětičlenné výpravě Hant Logomotion Czech Team-u, která ve francouzském přístavu Le Havre naložila na zámořskou loď motocykly KTM 450 a KTM 690 a doprovodné vozidlo.

"Kvůli předávání techniky a montování navigace jsme absolvovali 1500 kilometrů do Francie a zpět, ale stálo to za to. Alespoň teď už vím, že v lednu budu startovat na Rallye Dakar 2011. Šance na to, aby se mi splnil velký sen, jsou momentálně padesát na padesát," reagoval na dotaz agentury SITA dlouholetý slovenský reprezentant v motokrosu. "Byl jsem mile překvapen z toho, jak rychle a bez problémů probíhalo technické předávání motocyklů a doprovodného vozu. Čekal jsem, že to bude složitější. Hned při první kontrole mi vydali doklady i se startovním číslem 123, které si snadno zapamatuji. Takže od 26. listopadu oficiálně figuruje mezi účastníky lednové soutěže v Argentině a Chile," konstatoval úřadující mistr ČR v enduro jednotlivců ve třídě E1, který se na dakarské dobrodružství přihlásil již po termínu - až v září.

"Organizátorům Rallye Dakar jsem v Le Havre odevzdal všechny doklady, které jsou pro přihlášení na závody nezbytné. Velmi mě potěšilo, že mi organizátoři nedělali žádné problémy, přestože jsem se na Dakar přihlásil trochu po termínu. Zda spíše řečeno, dávno po uzávěrce oficiálních přihlášek ... Proto bych chtěl poděkovat zejména Andreji Žipajovi, manažerovi Jaroslava Katriňák, který u organizátorů loboval v můj prospěch i přes maďarského zástupce Balásza Szalaya a také přes jeho francouzské přátele. Mou přihlášku už potvrdil i ředitel soutěže Etienne Lavinge. Tito lidé spolu s manažerem našeho Hant Logomotion Czech Teamu Ivanem Figura mají největší zásluhu na tom, že prakticky na stará kolena mám šanci zažít debut na rallye Dakar," vysvětlil čtrnáctinásobný účastník mezinárodní Šestidenní motocyklové soutěže ISDE, kterou jako jediný Slovák dvakrát v kariéře vyhrál. V obou případech triumfoval v soutěži klubů.

"Zažít na vlastní kůži legendární Dakar, to byl můj velký sen. Jsem rád, že moje rodina, manželka Zuzka a děti mě v tomto podporovaly ze všech sil. Zejména manželka je nyní spokojená, že se mi tento sen pomalu plní," konstatoval Radek Matoška a pokračoval: "Manželku však potěšilo i to, že motorka je již na cestě do Jižní Ameriky a já po dlouhých víkendech, které jsem obětoval enduru, jsem konečně déle doma. Nejezdím na motorce, protože ji už doma nemám. Navíc v těchto dnech panuje na Pováží již pravá zima."

Dlouholetý kolega Jaroslava Katriňák, se kterým startoval na Šestidenní v Chile, připomněl právě tuto zkušenost s jihoamerickými terény." V Chile jsem jezdil mezinárodní Šestidenní motocyklovou soutěž. Náročný členitý chilský terén znám, jen nevím, jestli pojedeme v téže oblasti jako jsme jezdili Šestidenní," řekl Radek Matoška, který v aktuálním zimním období již nemůže trénovat na motorce KTM 690, na níž před odjezdem do Le Havre jezdil pouze hodinu. "Sníh by mi při tréninku nepřekážel. Na sněhu se dá jezdit s hřebíky na kolech. To by pro mě problém nebyl. Horší je, že nyní fouká silný vítr a na trénování v terénu, je již zima. Už to není vození pro radost, už by to byly těžké galeje ... Raději se budu chystat pod střechou a v teple, aby jsem neonemocněl. Proto většinou posiluji, chodím plavat, běhám, udržuji se v kondici. A také běhám za sponzory, hledám možnosti, jak získat peníze na to, abychom v Jižní Americe mohli bez problémů fungovat. Stále nám chybí finance, ale nechtějte ode mě, kolik. To vám i tak neřeknu. V této chvíli je rozhodující, že jsme našli peníze na to, abychom do Jižní Ameriky mohli poslat motorky a doprovodné auto," spojil R. Matoška do jedné odpovědi kondiční běhání s běháním za sponzory a partnery.

"Věřím, že měsíc, který nám zbývá do našeho odjezdu za oceán, ještě nějaké finance získáme. V současném období je to sice velmi těžké, ale nezdávame se ... Startovat na rallye Dakar v slovenském barvách je určitě perfektní reklama pro celý náš sport, pro celou zemi. Alespoň takto to vnímám já. Škoda, že to takto nevnímají i někteří partneři, na které jsme se obrátili o pomoc," tvrdil Matoška a pokračoval: "Ne všude nám pomohli, ale těch sponzorů a partnerů, u kterých jsme našli vstřícnost a pochopení, si velmi vážíme. Jim patří díky, že na motorkách se slovenskými trikolorou pojedou dva jezdci, kterým budou servis zajišťovat dva mechanici. Slovensko tak početné zastoupení na rallye Dakar ještě nikdy v historii nemělo. Jsem rád, že mohu být součástí týmu Hant Logomotion Czech Team. Splněním mé velké touhy je postavit se na start této legendární soutěže."

Radek Matoška v rozhovoru také připomněl, že povoleným dopingem při měření sil s jihoamerickým terénem a s mnohem kvalitnějšími jezdci a zejména početnějšími týmy bude především vzpomínka na to, co všechno lidé kolem Ivana Figura museli při startu na této legendární akci podstoupit. "Všichni v týmu uděláme vše pro to, aby naši mecenáši, sponzoři a partneři byli spokojeni. Nejlépe však bude, když s našimi výkony budeme spokojeni i my - jezdci. Bude to těžké, ale kůži lacino neprodáme. Oba se Štefanem jsme toho v enduro dost přeskákali, takže oba takové závody jako Dakar považujeme za velkou životní výzvu," konstatoval Radek Matoška.

Zdroj: SITA