Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY Dakar 2009 MS rally truck prošel technickými přejímkami bez problémů

MS rally truck prošel technickými přejímkami bez problémů

Image Technickým přejímkám předcházel velmi náročný týden. Po návratu s testování v Senici, které proběhlo 17. listopadu museli mechanici doladit ostré závodní auto MS rally truck týmu a prováděli jeho poslední kompletní technickou kontrolu.

Navíc dokončovali doprovodnou Tatru, takže toho moc nenaspali a pracovali celý poslední týden před odjezdem do Franice naplno čtyřiadvacet hodin denně. osobní věci mechanici balili v noci těsně před odjezdem. Po rozlučce s fanoušky a partnery v Liberci a na Letňanském výstavišti v pondělí 24. listopadu a 25. listopadu se technika MS rally truck týmu odebrala do francouzkého Le Hávru na technické přejímky. Přesunu závodním Liazu, doprovodné Tatry a novinářském Nissanu se všichni členové MS rally truck týmu účastnit nemohli, neboť měli jiné pracovní povinnosti.

Image

Manažer týmu a první pilot ostrého závoďáku Marek Spáčil ale ve Franicii ve středu 26. listopadu nechyběl. „V Le Hávru nás po další probdělé noci přivítalo slunečné počasí a ještě čerství neunavení pořadatelé s úsměvy na tváři. Opět tu byl klasický maratón přejímek. Zkontrolování všech plateb, technických parametrů vozů, kontrola navigačních a bezpečnostních přístrojů. Jendouše je to chaos, který po absolvování několika ročníků přejímek člověk pochopí a celé to nějakým záhadným způsobem funguje,“ okomentoval průběh přejímek Spáčil.

Jako první se vydal na cestu kontroly, domontování přístrojů a polepení oficiálními nálepkami, ostrý závodní kamión Liaz 4x4 Dakar. Celá kontrola proběhla naprosto hladce, jelikož auto bylo vybavené na zrušený Dakar 2008 v Lisabonu. „Po asi pěti hodinovém maratonu jsme dostali na finální kontrole nálepku a jeli jsme do přístavu na nalodění,“ pokračoval Spáčil.

Doprovodný kamión Tatra byl složitější, jelikož jej mechanici začali chystat později a některé detaily se ladili až v Le Hávru. „Jednalo se zejména o kabeláž pro navigační přístroje, která nám nebyla dodána poštou a vyzvedávali jsme si ji až na místě. Nicméně zdatní mechanici se s tím úspěšně poprali a Tatra je už nachystaná na svůj první Dakar,“ sdělil manažer MS rally truck týmu. Technickou přejímkou nakonec bez větších komplikací prošel i novinářský Nissan Patrol. „Všichni jsme utahaní, ale plní atmosféry Dakaru a těšíme se v lednu do Argentiny,“ dodal Spáčil.

Zuzka Pršalová, MS-truck Team