Get Adobe Flash player
Home DAKAR 2009 MS rally truck prošel technickými přejímkami bez problémů

MS rally truck prošel technickými přejímkami bez problémů

Hodnocení uživatelů: / 4
NejhoršíNejlepší 

Image Technickým přejímkám předcházel velmi náročný týden. Po návratu s testování v Senici, které proběhlo 17. listopadu museli mechanici doladit ostré závodní auto MS rally truck týmu a prováděli jeho poslední kompletní technickou kontrolu.

Navíc dokončovali doprovodnou Tatru, takže toho moc nenaspali a pracovali celý poslední týden před odjezdem do Franice naplno čtyřiadvacet hodin denně. osobní věci mechanici balili v noci těsně před odjezdem. Po rozlučce s fanoušky a partnery v Liberci a na Letňanském výstavišti v pondělí 24. listopadu a 25. listopadu se technika MS rally truck týmu odebrala do francouzkého Le Hávru na technické přejímky. Přesunu závodním Liazu, doprovodné Tatry a novinářském Nissanu se všichni členové MS rally truck týmu účastnit nemohli, neboť měli jiné pracovní povinnosti.

Image

Manažer týmu a první pilot ostrého závoďáku Marek Spáčil ale ve Franicii ve středu 26. listopadu nechyběl. „V Le Hávru nás po další probdělé noci přivítalo slunečné počasí a ještě čerství neunavení pořadatelé s úsměvy na tváři. Opět tu byl klasický maratón přejímek. Zkontrolování všech plateb, technických parametrů vozů, kontrola navigačních a bezpečnostních přístrojů. Jendouše je to chaos, který po absolvování několika ročníků přejímek člověk pochopí a celé to nějakým záhadným způsobem funguje,“ okomentoval průběh přejímek Spáčil.

Jako první se vydal na cestu kontroly, domontování přístrojů a polepení oficiálními nálepkami, ostrý závodní kamión Liaz 4x4 Dakar. Celá kontrola proběhla naprosto hladce, jelikož auto bylo vybavené na zrušený Dakar 2008 v Lisabonu. „Po asi pěti hodinovém maratonu jsme dostali na finální kontrole nálepku a jeli jsme do přístavu na nalodění,“ pokračoval Spáčil.

Doprovodný kamión Tatra byl složitější, jelikož jej mechanici začali chystat později a některé detaily se ladili až v Le Hávru. „Jednalo se zejména o kabeláž pro navigační přístroje, která nám nebyla dodána poštou a vyzvedávali jsme si ji až na místě. Nicméně zdatní mechanici se s tím úspěšně poprali a Tatra je už nachystaná na svůj první Dakar,“ sdělil manažer MS rally truck týmu. Technickou přejímkou nakonec bez větších komplikací prošel i novinářský Nissan Patrol. „Všichni jsme utahaní, ale plní atmosféry Dakaru a těšíme se v lednu do Argentiny,“ dodal Spáčil.

Zuzka Pršalová, MS-truck Team