Cesta na Dakar vede přes Le Havre
Na rozdíl od minulých let administrativní část odsýpala podstatně rychleji, i když záleží na subjektivním pohledu. Vojta Štajf, znalý poměrů z mistrovství světa v rally, byl překvapen spíše negativně: "Nechápu, jak je možné, že na největším závodě světa se ještě najdou komisaři, kteří nemluví anglicky." Inu, francouzská soutěž.
Celý tým si přejímky odbyl rozdělen na dvě skupinky. Závodní posádka si svou část odbyla sama, druhá polovina týmu řešila přejímky pro press car a oba asistenční kamiony. Na řadu šly posádky asi hodinu po kompletní "sborné" z týmu Kamaz. Komisaři tentokrát nevzali technickou část příliš podrobně. Stačilo nalepit čísla a nezbytnou soutěžní identifikaci vozidel, a poté následovala jen velmi zběžná kontrola bezpečnostního vybavení. Hlavní komisař závodu Fabien Calvet převážil všechny favorizované kamiony (mimochodem, s léty propíraným hmotnostním handicapem značky Tatra to vůbec není tak zlé, kopřivnický závodní vůz je hmotnostně plně srovnatelný a na stejné úrovni s hlavními soupeři) a zaplomboval turbodmychadla. "Bylo to velmi poměrně jednoduché, Fabien problémy nedělal. Naše auto dobře zná a ví, že homologace Tatry je poctivě udělaná," dodal Aleš Loprais.
Po nezbytném zdokumentování přejímek bylo třeba odbavit s konečnou platností i press car. Technická přejímka se u něj omezila hlavně na kontrolu bezpečnostního vybavení, tentokrát už velmi podrobnou. Druhá část přejímek se odbude v Buenos Aires. Týkat se bude zejména osobních dat všech účastníků, zdravotního stavu i povinného očkování. Stejně tak dojde ke konečnému vyřešení všech otevřených bodů novinářských akreditací.
Všechna vozidla se z přejímkové haly odebrala na zhruba desetikilometrovou cestu vstříc přístavnímu doku, kde se všem naskytl impozantní pohled na všechna vozidla, včetně organizátorských, vzorně seřazená pro nalodění. Stačilo odevzdat klíče organizátorům a přidat návod na to, jak vozidla nastartovat a rozjet, a tím pro všechny tenhle nesoutěžní prolog skončil. K nalodění všech vozidel dojde v prvním týdnu prosince.
Bohaté týmy, jako například Volkswagen nebo Mitsubishi, posílají soutěžní techniku do Buenos Aires letecky (v Le Havre byly jen jejich doprovody), aby ve slaném prostředí lodního podpalubí nedoznala újmy.
Jiří Vintr, Loprais Tatra Team
< Předchozí | Další > |
---|